Divendres, 6 d'agost de 2021 - Edició 1106
La República

Les vendes de gran consum mantenen la tendència a l’alça amb un augment del 17%, impulsades per la rebosteria

ACN Barcelona.-Les vendes de gran consum han mantingut la tendència alcista de les últimes setmanes i han registrat un augment del 17% entre el 30 de març i el 5 […]

Avatar
Agències 15/04/2020

ACN Barcelona.-Les vendes de gran consum han mantingut la tendència alcista de les últimes setmanes i han registrat un augment del 17% entre el 30 de març i el 5 d’abril, segons la companyia de mesura i anàlisi de dades Nielsen. L’increment de les vendes ha estat impulsat pels productes de rebosteria, amb un augment del 62%; la cervesa, amb un 45%, i els ‘snacks’, amb un 44%. Els productes destinats a prevenir i cuidar la salut han crescut un 90% i els destinats a la neteja de la llar, un 30%. En la tercera setmana de confinament, s’ha detectat també un increment d’un 22% del producte fresc en comparació amb el creixement del 15% dels productes envasats. Al març, el mercat de gran consum va generar 1.100 milions d’euros addicionals al mercat.

Així mateix, s’ha tornat a registrar un “rècord” en el creixement del canal ‘online’ fins a arribar al 80%, superior al 73% registrat la setmana anterior. El percentatge de llars que s’han incorporat a la compra per internet s’ha duplicat durant el confinament, fins a arribar al 4%. La tendència registrada a l’Estat es contraposa amb l’observada a Itàlia. En el mateix període, les vendes del país transalpí van créixer un 13%, confirmant una moderació de les compres i un alentiment de les vendes.