Dijous, 22 d'abril de 2021 - Edició 1001
La República

Les vendes de Comertia cauen un 8,4% respecte al març de fa dos anys

ACN Barcelona.-Les vendes dels comerços adherits a Comertia han patit una davallada de les vendes del 8,4% al març en comparació amb el mateix mes del 2019 i han registrat […]

Avatar
Agències 08/04/2021

ACN Barcelona.-Les vendes dels comerços adherits a Comertia han patit una davallada de les vendes del 8,4% al març en comparació amb el mateix mes del 2019 i han registrat un augment del 85,7% respecte al 2020 pel confinament de fa just un any. Comertia destaca que malgrat aquest descens observa que el consum comença a revifar sense que la situació s’hagi normalitzat. Si no es té en compte la categoria d’alimentació bàsica, les vendes retrocedeixen un 12,4% per les restriccions de la restauració amb el tancament a centres comercials i la restricció horària fins a les cinc de la tarda. Si es compara amb el mateix mes del 2019, un 48% de les empreses ha tingut un augment de les vendes, un 2% les ha mantingut, i un 50% les ha disminuït.

El president de Comertia, David Sánchez, ha atribuït aquesta petita recuperació del març al bon temps i la Setmana Santa, que ha comptat amb menys restriccions i han fet aplegar més compradors als carrers i en alguns centres comercials.En aquest any de pandèmia, l’import del tiquet mig de compra en alimentació bàsica ha augmentat de mitja un 34%, mentre que la mitja de la resta de sectors no mostra cap variació destacable. No obstant això, en termes generals, el 60% de les empreses associades ha reduït el nombre de tiquets aquest any, un 13,3% l’ha mantingut i un 27,7% l’ha augmentat.En relació al març de 2019, les categories que millor s’han comportat han estat Alimentació bàsica, amb un increment del 29%, Equipament de la llar (4,9%), Complements de la persona (3,8%) i Altres (serveis i automoció) que ha crescut un 2,3%. La resta de sectors ha tingut disminució de vendes, sobretot la Restauració (-45,7%) i Oci i Cultura (-40,8%), tot i que també han patit descens de vendes l’Alimentació no Bàsica (-13,7%) i la Moda (-6,3%), comparant amb les vendes del mes de març de 2019.Augment del 119% de les vendes en línia en un anyRespecte al 2020, la mitja de creixement de la venda en línia s’ha situat en el 119%, amb un comportament molt heterogeni de les marques. El 39% de les empreses ha doblat vendes aquest mes, el 24% ha venut entre el 50% i el 100% més, un 3% ha venut entre un 25% i un 50% més, un 24% ha venut fins a un 25% més que el mateix mes de l’any anterior i per últim, un 9% més que ha venut menys que el mateix mes de l’any anterior.Les empreses de Comertia han tancat 14 establiments aquest mes de març i han obert 5; i set de cada deu negocis (72%) han pogut mantenir la plantilla, en un 17% s’ha incrementat i en un 11% dels casos ha disminuït.