Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024
Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024

Les vendes de Comertia cauen un 8,4% respecte al març de fa dos anys

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-Les vendes dels comerços adherits a Comertia han patit una davallada de les vendes del 8,4% al març en comparació amb el mateix mes del 2019 i han registrat un augment del 85,7% respecte al 2020 pel confinament de fa just un any. Comertia destaca que malgrat aquest descens observa que el consum comença a revifar sense que la situació s’hagi normalitzat. Si no es té en compte la categoria d’alimentació bàsica, les vendes retrocedeixen un 12,4% per les restriccions de la restauració amb el tancament a centres comercials i la restricció horària fins a les cinc de la tarda. Si es compara amb el mateix mes del 2019, un 48% de les empreses ha tingut un augment de les vendes, un 2% les ha mantingut, i un 50% les ha disminuït.

El president de Comertia, David Sánchez, ha atribuït aquesta petita recuperació del març al bon temps i la Setmana Santa, que ha comptat amb menys restriccions i han fet aplegar més compradors als carrers i en alguns centres comercials.En aquest any de pandèmia, l’import del tiquet mig de compra en alimentació bàsica ha augmentat de mitja un 34%, mentre que la mitja de la resta de sectors no mostra cap variació destacable. No obstant això, en termes generals, el 60% de les empreses associades ha reduït el nombre de tiquets aquest any, un 13,3% l’ha mantingut i un 27,7% l’ha augmentat.En relació al març de 2019, les categories que millor s’han comportat han estat Alimentació bàsica, amb un increment del 29%, Equipament de la llar (4,9%), Complements de la persona (3,8%) i Altres (serveis i automoció) que ha crescut un 2,3%. La resta de sectors ha tingut disminució de vendes, sobretot la Restauració (-45,7%) i Oci i Cultura (-40,8%), tot i que també han patit descens de vendes l’Alimentació no Bàsica (-13,7%) i la Moda (-6,3%), comparant amb les vendes del mes de març de 2019.Augment del 119% de les vendes en línia en un anyRespecte al 2020, la mitja de creixement de la venda en línia s’ha situat en el 119%, amb un comportament molt heterogeni de les marques. El 39% de les empreses ha doblat vendes aquest mes, el 24% ha venut entre el 50% i el 100% més, un 3% ha venut entre un 25% i un 50% més, un 24% ha venut fins a un 25% més que el mateix mes de l’any anterior i per últim, un 9% més que ha venut menys que el mateix mes de l’any anterior.Les empreses de Comertia han tancat 14 establiments aquest mes de març i han obert 5; i set de cada deu negocis (72%) han pogut mantenir la plantilla, en un 17% s’ha incrementat i en un 11% dels casos ha disminuït.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió