Diumenge, 26 de setembre de 2021 - Edició 1158
La República

Les vendes als establiments de Comertia creixen un 27,6% el juliol després de la davallada provocada per la covid-19

ACN Barcelona.-Les vendes als establiments de Comertia durant el mes de juliol van experimentar un creixement interanual del 27,6%, una xifra que contrasta amb la davallada de l’any passat arran […]

Avatar
Agències 04/08/2021

ACN Barcelona.-Les vendes als establiments de Comertia durant el mes de juliol van experimentar un creixement interanual del 27,6%, una xifra que contrasta amb la davallada de l’any passat arran de la crisi de la covid-19. De fet, les botigues de Comertia acumulen tres mesos consecutius registrant un increment de les vendes, un fet que no es donava des d’abans de l’esclat de la pandèmia, segons el document ‘Indicador Retail’, publicat aquest dimecres. L’inici de les vacances ha beneficiat especialment sectors com l’oci i la cultura, que han incrementat un 80,4% el volum de vendes. No obstant això, els ingressos als establiments comercials encara són un 12,5% inferiors respecte al juliol de 2019, abans que arribés la crisi.

Durant aquest mes de juliol, vuit de cada deu empreses associades a Comertia han experimentat un augment de facturació. En comparació al 2019, però, la situació és l’oposada, ja que tan sols un 34% de les botigues ha aconseguit millorar les seves xifres. A més, els comerciants reconeixen que les rebaixes d’estiu ja no tenen tanta força comercial, i dos de cada tres empresaris afirmen que amb prou feines tindran repercussió en les vendes.Malgrat tot, l’arribada de les vacances ha impulsat les vendes de diversos sectors. A banda de l’oci i la cultura (+80,4%), també n’han sortit beneficiats el sector de la restauració, amb un increment de les vendes del 49,8% interanual; la moda, amb un creixement del 32,8%, i l’alimentació no bàsica, amb una variació del 24,7%.Pel que fa a les vendes ‘online’, Comertia ha registrat una millora del 140,7% respecte al juliol de 2019, sent el sector de l’alimentació el principal impulsor. Dins aquest canal, també s’han registrat importants creixements en àmbits com el dels complements, la moda i la llar.De cara a l’agost, els establiments vinculats a l’associació calculen que les vendes s’incrementaran un 8,7% en termes interanuals.