ACN Barcelona – Les vendes als establiments de Comertia van augmentar un 14,4% al setembre en comparació amb el mateix mes del 2019 i ja suma sis mesos consecutius a l’alça en relació l’any anterior a la pandèmia. Respecte l’any passat, l’increment s’ha situat en un 18,1%. Segons Comertia tot i els bons resultats, la variació en unitats venudes respecte al mes anterior és del 5,5% i, per tant, el resultat de vendes reflecteix l’augment de preus derivats de la inflació i no tant un increment de vendes de productes o serveis. A més, l’associació adverteix que els seus associats estan assumint importants pujades en els costos, un 5,4%, mentre que els costos mig de producte ho fan en un 12,7%.
Per sectors, en comparació amb el mateix mes anterior a la pandèmia, les vendes en l’alimentació han crescut un 32,1%, a la moda ho han fet en un 24,9%, en l’equipament de la llar un 21,9% i en els complements un 14,9%. A més distància, les vendes a l’alimentació no bàsica han pujat un 5% mentre que altres sectors aplegats en la categoria d’Altres van retrocedir un 5%.
Pel que fa en relació amb el mateix mes de l’any passat, els sectors que van encapçalar les alces van ser la Restauració (32,6%) i l’Oci i la Cultura (29,6%), seguit de Complements persona (20,1%), Llar (18,9%), Moda (12,4%), Alimentació Bàsica (11,8%) i Alimentació no bàsica (9,3%).
Pel que fa les vendes en línia, el creixement respecte al mateix mes del 2021 va ser del 9,7%, encapçalades pels complements de la persona (23,3%), seguit de moda, amb un creixement del 19%, llar (15,5%) i oci i cultura (7,3%). En canvi, la restauració a Comertia és eminentment presencial.
<strong>Augment de la contractació en un 22%</strong>
D’altra banda, la contractació al mes de setembre ha augmentat un 22% davant un 71% que ha mantingut els treballadors i un 7% l’ha disminuït. La previsió de cara al mes d’octubre és augmentar plantilla, segons el 21% dels empresaris, el 70% la mantindrà i un 9% preveu una reducció.