Dimecres, 22 de setembre de 2021 - Edició 1154
La República

Les reclamacions al Banc d’Espanya creixen un 45,8% durant el 2020

ACN Barcelona.-El Banc d’Espanya va rebre 21.337 reclamacions durant el 2020, un 45,8% més que l’any anterior, segons dades provisionals del tancament de l’exercici que s’han publicat aquest divendres al […]

Avatar
Agències 12/02/2021

ACN Barcelona.-El Banc d’Espanya va rebre 21.337 reclamacions durant el 2020, un 45,8% més que l’any anterior, segons dades provisionals del tancament de l’exercici que s’han publicat aquest divendres al Portal del Client Bancari. Gran part d’aquest augment es deu al repunt de queixes per targetes, d’una banda, i per comptes i dipòsits, de l’altra. Amb tot, els préstecs hipotecaris segueixen sent el motiu principal de les reclamacions. La majoria de queixes per targetes estaven relacionades amb operacions fraudulentes derivades del comerç electrònic, que han incrementat per l’impacte de la pandèmia, i a la contractació de targetes revolving, que permeten pagar les compres a terminis aplicant interessos.

La majoria de reclamacions relatives a comptes i dipòsits estan relacionades amb el cobrament de comissions i els bloquejos i restriccions en l’operativa del compte.Segons la informació provisional, el 70% de les 5.294 reclamacions que són competència del Banc d’Espanya, que estan completament documentades, s’han resolt a favor del client, una xifra lleugerament per sota dels anys anteriors, ja que el 2019 es va situar en el 73,1% i el 2019 en el 70,6%. Aquestes xifres s’aniran ajustant en les pròximes setmanes a mesura que es vagin acabant de tramitar els 2.224 expedients encara oberts perquè es van rebre durant les darreres setmanes de l’any passat. Les dades definitives sortiran a la llum coincidint amb la publicació de la Memòria de Reclamacions 2020.