Dimarts, 3 d'agost de 2021 - Edició 1104
La República

Les reclamacions al Banc d’Espanya creixen un 45,6% durant el 2020

ACN Madrid.-Les reclamacions al Banc d’Espanya durant el 2020 es van disparar un 45,6% respecte l’any anterior, fins a les 21.320, mentre que els consultes ho van fer en un […]

Avatar
Agències 13/07/2021

ACN Madrid.-Les reclamacions al Banc d’Espanya durant el 2020 es van disparar un 45,6% respecte l’any anterior, fins a les 21.320, mentre que els consultes ho van fer en un 53,9% en comparació al 2019, fins a les 46.884. Així consta en la Memòria de Reclamacions 2020 que ha presentat aquest dimarts el Banc d’Espanya i en què es destaca el servei que el sector bancari va prestar a la ciutadania durant la pandèmia. En aquest sentit, es van registrar 8.092 consultes relacionades amb les mesures del govern espanyol adoptades durant l’estat d’alarma. D’altra banda, les reclamacions relacionades amb les targetes de crèdits es van enfilar un 114,7% i les de productes vinculats a les hipoteques ho van fer en un 89,1%.

En tercer lloc, les reclamacions per incidències relacionades amb els comptes corrents van augmentar un 48,4% i amb les despeses de préstecs hipotecaris ho van fer en un 31,9%. El Banc d’Espanya també ha subratllat l’increment de les operacions senyalades com a fraudulentes pels usuaris, especialment en operativa i transferències en línia. De totes les reclamacions, 7.094 van arribar a la fase final de la tramitació de l’expedients, de les quals 2.339 es van resoldre a favor de l’entitat i 4.755 van finalitzar de forma favorable per al client. De les favorables per al client,, en 3.302 casos el banc va rectificar, una xifra que es troba en línia en altres anys anteriors.