Dimecres, 28 de juliol de 2021 - Edició 1098
La República

Les reclamacions al Banc d’Espanya cauen un 51% i se situen en 19.695 el 2018

ACN Barcelona.-El Banc d’Espanya va rebre el 2018 un total de 19.695 reclamacions, un 51% menys respecte a l’any anterior. Segons ha informat l’ens aquest dimecres en un comunicat, el […]

Avatar
Agències 03/07/2019

ACN Barcelona.-El Banc d’Espanya va rebre el 2018 un total de 19.695 reclamacions, un 51% menys respecte a l’any anterior. Segons ha informat l’ens aquest dimecres en un comunicat, el Banc d’Espanya va recuperar el 2018 la tendència seguida del 2014 al 2017, quan es va tancar l’any amb 40.176 reclamacions, un rècord marcat per l’increment d’al·legacions sobre les despeses vinculades a préstecs hipotecaris. Alhora, el 2014 va deixar enrere el màxim registrat l’any anterior per les clàusules sòl. Pel que fa al 2018, la majoria de les reclamacions van tornar a fer referència als préstecs hipotecaris, tot i que el seu pes es va reduir a un 54% del total, davant del 81,4% de l’any anterior.

A part, segons la Memòria de Reclamacions del Banc d’Espanya, l’ens va rebre el 2018 un total de 30.013 consultes, un 26,9% menys de les 41.056 registrades l’any anterior. D’altra banda, l’any passat es van resoldre 4.706 reclamacions, de les quals 4.706 van tenir un resultat favorable al reclamant i 2.002 a l’entitat. La Memòria de Reclamacions del Banc d’Espanya inclou també informació sobre les novetats normatives més importants per al client bancari i destaca els criteris de bones pràctiques en aspectes com la comercialització de targetes revolving.