ACN Barcelona.-El nombre d’usuaris i continguts educatius en línia ha augmentat un 250% durant el confinament, segons dades del Gremi d’Editors de Catalunya. Des de la suspensió de les classes presencials, aproximadament 250.000 alumnes i professors han sol·licitat llicències d’accés a les plataformes en línia de les editorials per continuar l’educació a distància. El Gremi ha afirmat que això ha estat possible “gràcies a la ràpida resposta i a la iniciativa de les editorials” per obrir les seves plataformes i facilitar llicències gratuïtes. Ha afegit que l’increment d’usuaris ha comportat ampliar les infraestructures tecnològiques per tal de donar accés a més usuaris i un augment exponencial de la demanda d’assessorament i formació telemàtica.
Així, les editorials han hagut de triplicar de mitjana les tasques de suport i ajuda a l’usuari. A més, han impulsat cursos i activitats de formació en línia dirigits als docents per formar-los en l’ús de les eines digitals disponibles. D’altra banda, algunes editorials han incorporat en les darreres setmanes nous continguts i novetats previstes per al curs vinent, entre les quals han destacat el reforçament de les competències bàsiques. El Gremi ha destacat també que s’han desenvolupat aplicacions o adaptat les existents per a oferir a les famílies recursos especialment destinats a alumne d’educació infantil i continguts i consells per ajudar els seus fills a estudiar a casa, gestionar l’estrès, l’ansietat o la manca de concentració.