Edició 2098

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 23 de abril del 2024
Edició 2098

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 23 de abril del 2024

Les matriculacions de turismes reputen un 11,3% al setembre però es manté una baixada del 8,2% des de principi d’any

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-Les matriculacions de turismes han repuntat al setembre un 11,3% en comparació amb el mateix mes de l’any passat però tot i això es manté una reducció del 8,2% des de principi d’any, segons l’Associació Espanyola de Fabricants d’Automòbils i Camions (Anfac). En total, al setembre es van matricular 11.681 turismes, mentre que el 2018 van ser 130.961. Per tipologies, les matriculacions de turismes de benzina han pujat un 22% al setembre i les de dièsel han baixat gairebé un 29%. Pel que fa als elèctrics, es manté la tendència a l’alça, amb un increment del 68,48% al setembre fins a les 278 unitats. A l’Estat, les matriculacions han repuntat un 18,26% fins a les 81.751. En canvi, els primers vuit mesos de l’any s’ha acumulat una davallada del 7,42%.

Pel que fa als vehicles industrials, hi van haver 180 matriculacions a Catalunya, un 28,3% menys que en el mateix mes de l’any anterior. Al conjunt de l’Estat aquesta caiguda és més moderada, un 5,8% fins a les 1.599 unitats. També es van matricular 60 autobusos, un 42% menys a Catalunya i 445 al conjunt de l’Estat, un 30,4% menys. L’Anfac ha donat a conèixer també les dades sobre vehicles comercials lleugers, que van créixer un 5,4% a Catalunya fins als 1.764, mentre que a l’Estat es van reduir un 2,7% fins a les 13.183 unitats. D’altra banda, l’associació Anesdor ha informat que la matriculació de vehicles de dos rodes va pujar gairebé un 10% a Catalunya, amb 4.324 unitats. Al conjunt de l’Estat, l’increment va ser del 4%. Per tipologies, les motocicletes pugen un 0,1%, els ciclomotors un 41,8%, els tricicles un 30,5%, els cuatricicles lleugers un 11,8% i els cuatricicles pesats un 5,8%.Més vehicles electrificatsPer opcions de combustible, el passat mes de setembre es van matricular 7.924 vehicles de benzina, 1.941 dièsel i 1.816 d’altres combustibles, tipologia que creix un 43%. En aquest sentit, els electrificats van sumar 278 matriculacions, gairebé un 69% més. En el que va d’any la pujada és del 63%.A més, es van matricular 1.240 vehicles híbrids, un 39,48% més que en el mateix mes de l’any passat; i 364 que funcionen amb gas, un 28,6% més.Més vendes al canal particular però es manté la tendència a la baixaAl conjunt de l’Estat, les vendes al canal de particular milloren un 3% al setembre fins a les 40.893 unitats però en l’acumulat de l’any hi ha una caiguda del 13%. En canvi, el canal de lloguer fa créixer un 121% les matriculacions i el d’empresa un 30,6%. Des de les principals associacions de fabricants, han valorat que l’ascens de matriculacions al setembre “esmorteeix” la caiguda dels darrers dotze mesos. La directora de comunicació d’Anfac, Noemi Navas, ha apuntat que el mes tanca en positiu per l’efecte de la normativa WLTP “però no aconsegueix esmorteir la caiguda registrada en el mateix mes de l’any passat”. Ha afegit que la “lleugera recuperació” correspon a les empreses perquè el canal particulars “continua a la baixa”. Per això, ha reclamat “un pla de xoc decidit que fomenti la renovació del parc” per tal de revertir aquesta tendència. Des de Faconauto, el director de comunicació, Raúl Morales, ha apuntat que s’esperava aquest increment perquè la comparació és amb setembre de l’any passat, “quan el mercat de l’automoció va marcar el seu punt d’inflexió i va començar a caure per l’entrada en vigor del nou protocol de mesura d’emissions”. Tot i això, ha confiant en un repunt de les vendes en el canal particular per les ofertes de finals d’any. Per últim, la directora de Ganvam, Tania Puche, ha insistit que el mercart de particulars està “debilitat” i ha apostat per “un pla ferm d’estímul que dinamitzi la demanda i impulsi el canvi de cotxe”. Si això no es fa, ha augurat una caiguda de les matriculacions per sobre del 5%.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió