Edició 2072

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 28 de març del 2024
Edició 2072

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 28 de març del 2024

Les empreses que venen per internet temen que la nova regulació de pagaments electrònics tingui efectes a curt termini

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-Les empreses que venen a través d’internet temen que la nova regulació entorn dels pagaments electrònics –la normativa PSD2- tingui efectes sobre el seu volum de vendes a principis de 2021. A partir de l’1 de gener, la Unió Europea exigirà uns nous mínims perquè els usuaris autentifiquin les seves compres ‘online’. En concret, la normativa obligarà els consumidors a aplicar un mínim de dos factors d’autentificació, sigui a través de contrasenyes, l’ús de dispositius mòbils o de factors biomètrics. Pel fundador del portal Aladinia, Joaquim Esteve, això comportarà “una pèrdua de transaccions” fins que els usuaris s’acostumin al nou sistema. “La normativa ens té una mica preocupats, perquè s’aplicarà en una època amb moltes vendes”, afegeix.

Per aquest directiu, el canvi de normativa es produirà en un context que no serà l’òptim. “Amb la pandèmia les vendes van caure; ara que se’ns presenta una oportunitat per recuperar-nos, el canvi ens té una mica alerta”, ha confessat durant la celebració de l’acte ‘La nova era de les compres i vendes en línia’, organitzat pel BBVA i ‘El Periódico’. No obstant això, Esteve també opina que la implantació de la nova normativa tindrà efectes “positius a llarg termini”, ja que l’objectiu de tot plegat consisteix a incrementar la seguretat del comerç en línia. “Simplement ens trobarem amb un canvi i, com qualsevol altra, tindrà la seva corba d’aprenentatge”, reconeix.En la mateixa línia s’ha expressat el director financer d’Atrápalo, Luis Alonso, qui ha valorat positivament els canvis que proposa la UE. Malgrat tot, també ha alertat que alguns usuaris –especialment els de més edat- seran més reticents a comprar per internet arran de possibles complicacions que puguin sorgir. “Això farà més gran la bretxa digital, i també ho hem de tenir en compte”, ha defensat.Sigui com sigui, els dos directius han assegurat que tant empreses com bancs faran tot el possible per garantir la seguretat dels pagaments i facilitar la feina als consumidors. “L’atenció al client i els serveis tècnics passaran a tenir encara més rellevància”, ha assegurat Alonso.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió