Edició 2094

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de abril del 2024
Edició 2094

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de abril del 2024

Les empreses del MWC refan estratègies per respondre a l’estancament en la venda d”smartphones’

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – L’eclosió viscuda als 2000 amb l’arribada dels telèfons intel·ligents amb internet i aplicacions ha donat pas a una etapa on la venda d’aquests aparells s’ha estancat. Segons les dades del sector, l’any passat es va viure un retrocés de vendes que les marques presents al Mobile World Congress (MWC) estan gestionant oferint novetats com telèfons plegables o dispositius reparables pels mateixos usuaris. Tot plegat, en un context general de crisi de preus i de canvi de mentalitat dels consumidors a zones com Europa i els Estats Units, on cada cop hi ha més preocupació per l’impacte ecològic de la tecnologia. Aquest fet ha derivat en una major disposició general per allargar la vida dels ‘smartphones’, fet que suposa un nou paradigma.

“Hi va haver una espècie d’explosió dels ‘smartphones’ i la gent tenia veritable fervor per tenir un telèfon nou i anar-lo renovant. En aquest punt, el mercat ha arribat a una maduresa en la qual és difícil tenir alguna cosa nova al teu aparell”, explica a l’ACN l’especialista en enginyeria de telecomunicacions de Deloitte, Pedro Sanguinho. Segons aquest analista present aquests dies al Mobile, la gent ara canvia quan volen nous serveis, com el 5G. En aquest sentit, observa que el mercat ha entrat en un “període d’espera” mentre arriben novetats destacades.

Publicitat

Aquest fenomen es produeix, apunta Sanguinho, de manera desigual a tot el món. De fet, apunta que a zones com l’Àsia els consumidors continuen tenint una bona predisposició a canviar de terminal sovint, mentre que a altres parts del planeta el consum s’ha reduït progressivament. Des del seu punt de vista, el sector tecnològic ha compensat aquest procés apostant per nous ginys relacionats amb la realitat virtual o els robots.

<strong>El final de les “modes”</strong>

“És veritat que la rotació de telèfons mòbils s’ha allargat i cada vegada és menys freqüent el canvi”, afirma Ramiro Larragán, responsable de màrqueting a Espanya de l’empresa de telèfons Honor. Segons destaca, cada cop hi ha menys consumidors que es mouen per “modes” i corren per fer-se amb qualsevol novetat per estar “a l’última”. A parer seu, això ha fet que el mercat de telèfons intel·ligents s’hagi reduït “en volum”, però aquest fet s’ha compensat amb un major “valor”. “El preu mitjà de mercat creix per aquesta evolució cap a solucions més sofisticades i més complexes, i que duren més”, ressalta.

Per Larragán, tot el sector dels ‘smartphones’ està immersa avui en una veritable “carrera d’innovació” en què cada marca lluita per atraure una demanda cada cop més sofisticada. En el seu cas, destaca que les millores s’han centrat en productes de diferents gammes de preu i formats com els telèfons plegables, una solució per oferir pantalles grans en aparells compactes. En el cas del mercat espanyol, ressalta que és molt atractiu per les empreses per ser molt “competitiu”, però també estar sempre “obert” a noves propostes. De fet, recorda que la majoria de noves marques xineses aparegudes els darrers anys van escollir l’Estat per desembarcar a Europa.

Oppo, una altra de les marques xineses present aquests dies al MWC, també ha escollit la cita per mostrar a la competència, als experts vinguts de tot el món i al gran públic les seves propostes de futur. Tal com indica José Galán, responsable de producte de la firma, les principals aportacions giren també al voltant dels dispositius plegables, una de les grans tendències al sector. “Nosaltres sempre hem estat enfocats als ‘plegables’ i als ‘prèmium'”, indica.

<strong>Canviar la bateria des de casa</strong>

L’aposta de les grans marques asiàtiques per oferir mòbils cada cop més sofisticats i de major preu contrasta amb l’estratègia de firmes com la finlandesa HMD Global. En el seu cas, han començat a vendre aparells senzills que poden ser arreglats pel mateix usuari. “Una de les grans tendències que veiem entre els consumidors actuals és el desig de tenir els seus telèfons més temps. Abans era comú veure que la gent canvies d’aparell cada dos anys, i ara veiem que ho fan cada tres i quatre”, revela a l’ACN Adam Fergusson, cap de productes de HMD Global, actual fabricant dels telèfons Nokia.

A parer seu, la gent aguanta més amb els seus dispositius per dos motius: estalvi i sostenibilitat. “El que estem fent és portar la possibilitat d’arreglar els aparells per ajudar a la gent a prolongar la vida dels seus telèfons. Amb el nostre nou Nokia G22 el consumidor pot arreglar la bateria a casa seva i subtitular-la en cinc minuts. Això és un canvi notable en comparació a la generació prèvia de telèfons intel·ligents”, destaca aquest directiu. L’objectiu final reconeix, és allargar la vida dels telèfons i que durin cada cop més.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió