Edició 2072

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 28 de març del 2024
Edició 2072

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 28 de març del 2024

Les aerolínies rebutgen que el DORA s’allargui un any després de la suspensió de l’ampliació de l’aeroport del Prat

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-L’Associació de Línies Aèries (ALA), que agrupa el 85% de les aerolínies, ha rebutjat “frontalment” la possibilitat que el Document de Regulació Aeroportuària (DORA) s’allargui un any més després de la suspensió de l’ampliació de l’aeroport del Prat. L’actual document comprèn el període entre el 2017 i el 2021 i el nou document inclourà les inversions entre el 2022 i el 2026. “Aquest endarreriment afegiria incertesa a un sector que requereix estabilitat i certesa en els pròxims anys que seran clau per a la seva recuperació”, ha assenyalat l’entitat en un comunicat. Aquest dilluns, la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, ja va afirmar que aquesta opció “generaria més inconvenients que beneficis”.

El nou document, que en un principi havia d’incloure l’ampliació de l’aeroport del Prat després de l’acord del passat 2 d’agost, s’aprovarà per part del Consell de Ministres previsiblement el 30 de setembre. Les aerolínies declinen però que el DORA s’allargui un any més per donar més temps als governs espanyol i català arribar a un acord després que es trenqués fa una setmana.”Les companyies aèries es mostren en contra de prorrogar l’actual DORA, amb una vigència que finalitza aquest any, doncs aniria en contra de l’esperit de la pròpia regulació aeroportuària, que és el de construir un marc d’estabilitat i predictibilitat en els pròxims cinc anys”, ha assenyalat el president de l’ALA, Javier Gándara.El president de l’ALA ha reiterat que no només és important mantenir el calendari previst sinó que el sector necessita una rebaixa de tarifes, en línia del què va proposa la Comissió Nacional del Mercat i la Competència.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió