Dimarts, 21 de setembre de 2021 - Edició 1153
La República

L’empresa catalana Mass Factory introdueix a 500 autobusos del Quebec la seva ‘app’ per ajudar persones amb discapacitat

ACN Barcelona.-L’empresa catalana Mass Factory, amb seu a Barcelona, ha introduït el seu sistema de transport assistit per a persones amb discapacitat a gairebé 500 autobusos de la ciutat de […]

Avatar
Agències 16/06/2019

ACN Barcelona.-L’empresa catalana Mass Factory, amb seu a Barcelona, ha introduït el seu sistema de transport assistit per a persones amb discapacitat a gairebé 500 autobusos de la ciutat de Longueuil, al Quebec (Canadà). Mass Factory ha començat una prova pilot de nou mesos per implementar la seva aplicació App&Town Compagnon a la xarxa d’autobusos de la ciutat canadenca, la tercera entitat de transport del Quebec amb una superfície de 310 km2. Un cop superada la fase pilot, Mass Factory té previst introduir-se pròximament a Europa i el mercat d’Àsia-Pacífic.

L’empresa, fundada el 2012, compta amb un equip de cinc persones i està situada a Barcelona. La seva aplicació ja s’utilitza a Catalunya i té l’objectiu de facilitar els desplaçaments a usuaris amb necessitats especials, com ara persones amb discapacitats cognitives, disfuncions de la memòria o ceguera, per exemple.D’acord amb el director de Mass Factory, Faustino Cuadrado, “l’objectiu de l’aplicació és millorar l’autonomia personal i la inclusió social dels seus usuaris i, com a resultat final, la seva qualitat de vida i la de les persones que els envolten”.En aquest sentit, l’aplicació s’adapta a les necessitats de cada usuari i el guia de manera precisa a través de senyals acústics o visuals al seu telèfon mòbil per facilitar-los l’ús del transport públic i els seus desplaçaments a peu, mitjançant tecnologies de geolocalització. Així mateix, el sistema els alerta si es desvien del recorregut correcte per error i recull totes aquestes dades per processar-les al núvol, a través d’algoritmes desenvolupats per l’empresa.”Els operadors de transport posen a la nostra disposició informació estàtica sobre la seva xarxa de transport (és a dir, línies, parades i horaris), al mateix temps que ens donen accés a dades que ens ajudin a saber, per exemple, el temps que un mitjà de transport concret trigarà a arribar a una parada determinada, que és un tipus d’informació dinàmica”, ha explicat Cuadrado. Al mateix temps, l’usuari de l’aplicació rep indicacions adaptades a les seves capacitats tant a través d’imatges com d’àudio i text, així com recomanacions sobre els mapes de transport. L’empresa els proporciona accés a un panell de control protegit amb un nom d’usuari i contrasenya perquè puguin saber on es troben en tot moment i conèixer les possibles incidències en el servei.