Dilluns, 19 d'abril de 2021 - Edició 998
La República

L’EMA conclou que les trombosis estranyes poden ser “un efecte secundari infreqüent” de la vacuna d’AstraZeneca

ACN Brussel·les.-L’Agència Europea del Medicament (EMA, per les seves sigles en anglès) ha conclòs que les trombosis estranyes poden ser “un efecte secundari infreqüent” de la vacuna d’Oxford-AstraZeneca i les […]

Avatar
Agències 07/04/2021

ACN Brussel·les.-L’Agència Europea del Medicament (EMA, per les seves sigles en anglès) ha conclòs que les trombosis estranyes poden ser “un efecte secundari infreqüent” de la vacuna d’Oxford-AstraZeneca i les catalogarà com a tal a partir d’ara. L’EMA ha trobat un “possible vincle” entre una seixantena de trombosis amb nivells baixos de plaquetes i el vaccí britànic. Tanmateix, el regulador de la Unió Europea continua aconsellant el seu ús perquè els “beneficis superen els riscos”. Això sí, l’EMA demana a metges i vacunats que siguin “conscients de la possibilitat que es produeixin” aquests casos molt rars durant les dues setmanes posteriors a la vacunació.