Edició 2099

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 24 de abril del 2024
Edició 2099

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 24 de abril del 2024

L’edició més atípica del MAC arrenca amb un programa ambiciós i la voluntat de seguir sent referent

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-La 21ª edició del Mercat Audiovisual de Catalunya (MAC), la primera 100% virtual per la pandèmia, ha arrencat aquest dimecres amb l’objectiu de seguir sent “l’aparador de la vitalitat del sector audiovisual català” i “el punt de trobada” per debatre els reptes de futur. Malgrat les dificultats organitzaves, el certamen presenta un programa “ambiciós” amb 23 sessions obertes al públic, 15 en directe i 8 enregistrades, on s’abordaran qüestions com les potencialitats del 5G, el fenomen del ‘podcast’ o la digitalització del sector. La consellera de la Presidència, Meritxell Budó, ha destacat que en un món globalitzat, els mitjans de proximitat són més necessaris que mai i que el MAC és un espai referent de trobada i reflexió.

Durant els parlaments de l’acte inaugural, els ponents han volgut deixar clar que tot i les restriccions imposades per la pandèmia, aquesta edició del MAC manté l’ambició de les anteriors amb l’afegit que, donat que tots els seus continguts s’emeten en ‘streaming’, “pot arribar a més gent que mai”. “És una oportunitat malgrat l’adversitat perquè aquesta plataforma ens permetrà arribar a molta més gent”, ha assenyalat la consellera Budó.També s’ha destacat que durant la pandèmia ha quedat demostrada la importància dels mitjans de comunicació de proximitat per oferir informació contrastada i de qualitat enmig de la incertesa i, en molts casos, la desinformació. En aquest sentit, Roger Loppacher, president del Consell de l’Audiovisual de Catalunya, ha apuntat que el MAC ha de ser una plataforma per “prestigiar” els mitjans de proximitat que, tot i les dificultats de finançament “han demostrat que són indispensables per a la cohesió territorial i social del país”. La consellera Budó també ha posat en valor que en un món globalitzat com l’actual, els mitjans de proximitat del país ofereixen “coneixement i informació en clau catalana i en català”. “Sóm conscients de les amenaces que afronta el sector, però des del Govern li farem costat perquè pugui competir i ser referent en totes les plataformes”, ha reblat.Programa ambiciósAquesta edició del MAC s’ha posat en marxa amb una sessió a càrrec d’Eduard Martín, director del Programa 5G de Mobile World Capital Barcelona, on s’han analitzat les oportunitats que aquesta tecnologia oferirà als mitjans de comunicació, especialment els de proximitat a Catalunya.Junt amb la tecnologia 5G, també serà protagonista el fenomen emergent del ‘podcast’ en les sessions dissenyades en col·laboració amb l’Observatori de la Ràdio a Catalunya, amb ponents com Eduardo Suárez, cap de comunicació del Reuters Institute of Journalism, o Quim Espinosa, director de Ràdio Ciutat de Tarragona.Un dels blocs temàtics d’aquesta edició serà l’anàlisi de la situació dels mitjans de proximitat abans i després de la pandèmia. Entre altres aspectes, es presentarà el Pla Estratègic de la XAL i també les conclusions d’un estudi d’impacte de la televisió local, realitzat per Blanquerna-Universitat Ramon Llull.Completaran l’oferta un seguit de sessions de caràcter tècnic, que tractaran qüestions com l’operativitat a distància en un context com l’actual on el teletreball és obligat en moltes empreses o els continguts pels assistents de veu. Intervindran experts com Judit Argila, cap de noves plataformes i xarxes socials a mitjans digitals de TV3 i Catalunya Ràdio; Xavier Fisa, director de Lavinia Voice o Emili Planas, gerent d’operacions de Mediapro.Un dels plats forts d’aquesta edició és la taula rodona moderada per Òscar Herreros, responsable de la redacció d’Esports de la Xarxa, on Joan Maria Pou, periodista de RAC1; Sònia Gelmà, de Catalunya Ràdio, Danae Boronat, de Movistar+ i Sique Rodríguez, cap d’esports de SER Catalunya, debatran sobre el futur de la ràdio esportiva.De la seva banda, Mariola Dinarès, directora i presentadora del programa Popap de Catalunya Ràdio, exercirà com a moderadora d’un debat sobre la progressiva desmaterialització dels estudis de ràdio i televisió, on també hi participarà Pepa Fernández (directora del programa De Pe a Pa a RNE).Fira MACEn paral·lel, el MAC desplega enguany una sèrie de sessions preenregistrades per a empreses que es posaran online l’11 de novembre, encetant una línia de continguts exclusius que tindrà continuïtat durant tot l’any. És un intent de desestacionalitzar el MAC i apropar-lo encara més a l’actualitat del moment.L’àmbit empresarial de Fira MAC s’ha reinventat, amb noves fórmules de participació i una apertura a organitzacions professionals, entitats, mitjans de comunicació i centres de formació. Malgrat el context econòmic, més de 30 empreses mostraran la seva activitat, amb una representació de companyies de la resta de l’estat i 7 firmes internacionals provinents de països com França, Dinamarca i Països Baixos.Premis de Comunicació LocalLa Xarxa Audiovisual Local (XAL) reactiva els Premis de Comunicació Local -l’última edició va ser la del 2013- en les diferents categories. La iniciativa té el suport de la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Granollers i compta amb la col·laboració del Mercat Audiovisual de Catalunya, l’Observatori de la Ràdio a Catalunya i Roca Umbert Fàbrica de les Arts.El MAC es clourà amb l’anunci dels guanyadors dels guardons en l’emissió en directe del programa Connecti.cat de la Xarxa. La tradicional gala d’entrega dels guardons no es podrà celebrar aquest dimecres i es posposa a una data encara per concretar.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió