Divendres, 25 de juny de 2021 - Edició 1065
La República

L’Associació de Joves Estudiants demana que les universitats reobrin en les primeres etapes de desescalada

ACN Barcelona.-L’Associació de Joves Estudiants de Catalunya (AJEC) denuncia que el possible pla de desescalada del Govern que s’ha filtrat no ha estat “consensuat” amb la comunitat educativa ni està […]

Avatar
Agències 19/11/2020

ACN Barcelona.-L’Associació de Joves Estudiants de Catalunya (AJEC) denuncia que el possible pla de desescalada del Govern que s’ha filtrat no ha estat “consensuat” amb la comunitat educativa ni està orientat a assolir la “qualitat que l’ensenyament universitari mereix”. Reclamen principalment que es contempli la reobertura dels centres universitaris en les primeres etapes del pla i que la reobertura de l’educació postobligatòria -batxillerat i cicles formatius- es contempli en etapes anteriors a la quarta. Alhora, demanen programes de beques extraordinàries “amb caràcter urgent” per a estudiants en situació de vulnerabilitat que no poden accedir al dispositiu electrònic o l’internet necessaris per seguir les classes així com pagar el lloguer.

“Moltes estudiants han hagut de llogar pisos o s’han hagut d’instal·lar a residències estudiantils per estudiar a la universitat on s’han matriculat”, asseguren. Ara, però, “sense possibilitat de poder treballar i abocades a una incertesa que no permet preveure si hauran de seguir estudiant de forma virtual, es veuen obligades a seguir pagant el seu lloguer, molt sovint abusiu”.Així denuncien “l’infrafinançament” que pateixen els joves i també l’impacte psicològic de les restriccions. “La vida estudiantil s’està basant en fer-ho tot des de casa: estudi, oci, esport, socialització… I seguim sense tenir cap solució”, apunten en un comunicat. D’altra banda, asseguren que la bretxa digital “cada dia es fa més evident” i diuen que molts estudiants no tenen accés a una connexió d’internet estable o han de seguir la classe des d’un telèfon mòbil perquè no disposen d’un ordinador portàtil o una tauleta. A més, apunten que “la manca d’unes directrius clares” sobre les activitats que es troben exemptes de virtualitat pot generar un greuge en funció de com ho consideri cada universitat. Per tot plegat, també exigeixen unes línies “clares” per part de la Secretaria d’Universitats i Recerca per impartir una docència semipresencial o virtual “equitativa”.