Dimecres, 28 de juliol de 2021 - Edició 1098
La República

L’AMB posa en marxa el nou servei d’aerobús amb un funcionament ininterromput i una flota més sostenible

ACN Barcelona.-L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha presentat el nou servei d’aerobús, la llançadora que connecta l’aeroport El Prat amb el centre de la ciutat. Una de les principals novetats […]

Avatar
Agències 22/07/2021

ACN Barcelona.-L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha presentat el nou servei d’aerobús, la llançadora que connecta l’aeroport El Prat amb el centre de la ciutat. Una de les principals novetats és l’ampliació horària, amb la qual passarà a funcionar les 24 hores del dia, cobrint la franja de la matinada compresa entre la 1 i les 5. Hi haurà un ventall més ampli de tarifes, així com uns bitllets combinats amb altres mitjans de transport. Paral·lelament, s’ha incorporat una nova flota de 33 autobusos híbrids i elèctrics amb l’objectiu de reduir la contaminació atmosfèrica. El primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, ha subratllat que es tracta d’una aposta que permetrà millorar “la connectivitat i la sostenibilitat”.

El servei, dissenyat i licitat per l’AMB, ha passat per un procés de renovació en diferents aspectes, incorporant millores estructurals així com un canvi de disseny en els vehicles. Des del passat 14 de juliol, l’Aerobús és gestionat per una UTE de tres empreses adherides a Monbus. El vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’AMB, Antoni Poveda, ha explicat durant la presentació que han treballat per adaptar-se a totes les exigències del consistori.”Malgrat el context actual, generat per la covid-19, el transport públic ha de ser la primera opció”, ha insistit. Així, ha assenyalat que es tracta d’un nou sistema de “gran importància”, ja que, per exemple, en els moments de màxima afluència de pas a la Terminal 1, “tindrà una freqüència de pas d’uns 4 minuts”. Poveda també ha recordat que durant el 2019 es van transportar prop d’uns 6 milions de passatgers.Entre els canvis més destacats, a partir d’ara el servei d’aerobús passa a funcionar les 24 hores del dia, cobrint la franja horària de la 1 a les 5 de la matinada. Fins ara, l’alternativa per arribar a aquestes hores en transport públic eren les línies N16, N17 i N18 de Nitbus, que continuaran donant aquest servei.També s’ampliaran les tarifes, així com les possibilitats de combinar diferents mitjans de transport. Concretament, s’ha creat un bitllet senzill que permetrà enllaçar l’Aerobús amb Metro i Bus TMB. D’altra banda, també s’ha creat un paquet de viatge que inclou el bitllet d’anada i tornada en Aerobús i l’Hola Barcelona Travel Card, que permet moure’s sense límit amb el transport públic de la ciutat durant 2, 3, 4 o 5 dies segons l’opció seleccionada.Nova flota híbrida i elèctricaEn el marc del mateix acte, s’ha presentat la nova flota d’Aerobús, composta per 33 nous vehicles, 27 híbrids i 6 elèctrics. Segons ha apuntat l’AMB, aquesta renovació suposa “un pas més” en l’estratègia d’ambientalització de les flotes d’autobusos per reduir la contaminació atmosfèrica i millorar la qualitat de l’aire de la metròpolis de Barcelona, segons marca el Pla metropolità de mobilitat urbana (PMMU 2019-2024).A més, per reforçar el seu compromís envers els objectius d’acció climàtica, Aerobús ha contractat una empresa subministradora d’energia 100% renovable i ha format el seu personal en conducció ecoeficient.Un altre aspecte nou del servei és la connectivitat. Les persones que viatgin amb l’Aerobús podran disposar de wifi gratuït durant el trajecte i de zones de càrrega USB dins dels vehicles. La marca també estrena pàgina web i app amb informació en temps real del servei i venda en línia de bitllets.”La mobilitat del segle XXI”Collboni ha afirmat que la renovació del servei d’Aerobús es correspon amb la idea de la mobilitat “del segle XXI” amb un sistema “econòmic, sostenible, segur i connectat”. En aquest sentit, ha subratllat que és precisament aquest mitjà de transport el que agafen en primer lloc els visitants que arriben a la ciutat, i que cal donar una “bona imatge”. També ha apuntat que actualment Barcelona es troba en un 40% de la seva capacitat turística.De fet, el primer tinent d’alcalde ha aprofitat l’ocasió per parlar també de l’ampliació de l’aeroport, instant la Generalitat a prendre una decisió al respecte. “Necessitem un aeroport que tingui la capacitat d’augmentar la connectivitat intercontinental si no volem perdre el tren del futur”, ha assegurat. Així, demana que no es desaprofiti la inversió que està sobre la taula, ja que el 30 de setembre és la data límit per resoldre la qüestió.”Em preocupa que es jugui amb els terminis, s’ha de donar una resposta i no podem dir que no d’entrada a l’ampliació de l’aeroport”, ha dit. Per això, Collboni considera que s’ha d’enviar una primera proposta, a través de la qual ja s’articularan les adaptacions i correccions “del tipus que siguin” per garantir la seva aprovació.