Dimarts, 3 d'agost de 2021 - Edició 1103
La República

L’AMB integrarà un carril bus-bici a l’eix de Laureà Miró i la carretera de Collblanc entre Esplugues i Barcelona

ACN Barcelona.-L’AMB i els ajuntaments d’Esplugues de Llobregat, l’Hospitalet de Llobregat i Barcelona reconvertiran l’eix de Laureà Miró i la carretera de Collblanc, l’antiga N-340, per integrar-hi un carril bus-bici […]

Avatar
Agències 07/07/2021

ACN Barcelona.-L’AMB i els ajuntaments d’Esplugues de Llobregat, l’Hospitalet de Llobregat i Barcelona reconvertiran l’eix de Laureà Miró i la carretera de Collblanc, l’antiga N-340, per integrar-hi un carril bus-bici de 3,1 quilòmetres que unirà els tres municipis. Les obres, amb un cost de 168.695 euros, començaran en els propers dies i finalitzaran al setembre. El carril bus-bici que s’implantarà serà un tram important de la Bicivia 4, un dels nou eixos de la xarxa pedalable metropolitana. Un cop finalitzada aquesta obra, el tram permetrà connectar amb bicicleta la plaça d’Espanya i el carrer de Sants de Barcelona amb Molins de Rei.

En total, s’implantaran un total de 2.200 metres de carril bus-bici en sentit Besòs, 2.050 metres de carril bus-bici en sentit Llobregat, 420 metres exclusius de carril bici i 150 metres exclusius de carril bus.L’actuació de pacificació a la carretera de Collblanc al terme municipal de l’Hospitalet, per on hi passen diàriament 209.700 vianants, suposarà l’ampliació dels espais per a vianants amb 440 nous metres quadrats a l’entorn del mercat, donat així resposta a una llarga reivindicació veïnal. D’altra banda, aquest eix suposa un nucli de gran confluència de transport públic de la metròpolis i de viatgers i vianants. Actualment és un punt d’intercanvi on conflueixen 20 línies de bus metropolità, 3 de metro (L5, L9 i L10) i 3 de tramvia (T1, T2 i T3). Les 20 línies de bus metropolità són les següents: 54, 67, 68, 78, 157, D20, H8, N2, N3, N14, LH1, LH2, M12, L50, L51, L57 L62, L16, EP1 i EP2. Aquestes oferta de transport públic conforma una de les principals arteries distribuïdores i vertebradores del transport públic metropolità. L’actuació forma part de les 21 mesures prioritàries de l’estratègia de la nova mobilitat metropolitana després de la covid-19 i està alineada amb el Pla metropolità de mobilitat urbana (PMMU 2019-2024), el full de ruta de la mobilitat de l’AMB. S’emmarca en les polítiques de mobilitat sostenible i de lluita contra la contaminació atmosfèrica que l’AMB lidera des de ja fa anys.