ACN Barcelona.-La tinenta d’alcaldia d’Infraestructures i Mobilitat de Barcelona, Janet Sanz, insta la Generalitat a concretar una “proposta realista, realitzable i que es pugui aplicar com abans millor” de gestió pública de les infraestructures i ha defensat un model que incorpori “el pagament per ús” de les autopistes i autovies per desincentivar-ne la circulació. Aquesta és la proposta i petició del govern barceloní dos dies després que s’aixequessin la majoria de peatges a Catalunya. “Anem una mica tard. M’hagués agradat que l’1 de setembre tinguéssim un model clar”, ha afirmat la tinenta d’alcaldia, que ha criticat que es generin expectatives de poder utilitzar les autopistes perquè són gratuïtes mentre això agreuja el problema de contaminació
La tinenta d’alcaldia ha assenyalat que si bé l’alliberament dels peatges situa una pressió “extraordinària” a Barcelona, el problema no és només de la ciutat, sinó de tot Catalunya i ha demanat a la Generalitat un plantejament global i concret per “dotar d’infraestructures públiques que promoguin una mobilitat sostenible respecte al transport privat, que ara es pot generalizar”. Sanz ha defensat que el pagament per ús de les carreteres d’alta capacitat permetria donar resposta a les directrius europees que exigeixen reduir el vehicle privat, així com “la necessitat del manteniment de les vies, una gestió pública d’aquesta mobilitat i l’increment de l’ús del transport públic com a alternativa per a tothom”. “La gestió pública no passa perquè s’acabin els peatges i tothom faci el que vulgui”, ha advertit.