ACN Barcelona – La tercera tinenta d’alcaldia de Barcelona, Laia Bonet, ha criticat aquest dimarts la proposta de regulació dels vehicles de transport amb conductor (VTC) com Uber o Cabify plantejada pel Govern. En declaracions a la premsa, la regidora socialista ha avisat que la formulació actual no rebrà el seu suport i ha demanat a l’Executiu que elabori una altra de treballada “més a fons”. “Aquesta proposta, a hores d’ara, el que fa és perpetuar la precarietat de les més de 13.000 famílies que pertanyen al sector del taxi a la nostra ciutat”, ha afirmat la també responsable de Mobilitat del consistori.
Bonet ha respost així al decret que està elaborant el departament de Polítiques Digitals i Territori per regular els trajectes urbans de les VTC abans que expiri el ‘decret Ábalos’ a finals de setembre. Segons fonts de la Generalitat, la intenció inicial és que la norma tingui una vigència de dos anys prorrogables a dos anys més a l’espera que es resolguin les causes judicials obertes sobre la precontractació i la proporció fixada d’una VTC per a cada 30 taxis.
Entre les novetats que incorpora la proposta del Govern hi ha el requisit que els conductors tinguin carnet d’un any d’antiguitat com a mínim. A més, es continuarà donant la possibilitat als ens locals perquè incloguin més requisits com algun tipus de formació específica, fet que tampoc ha agradat a Bonet, ja que considera que trasllada la responsabilitat d’una administració a l’altra.
“Necessitem que es reguli de forma molt més detallada en quins casos i en quines condicions les VTC han de ser possibles”, ha ressaltat Bonet en una atenció a mitjans a la parada d’Universitat del metro de Barcelona. “Amb aquesta proposta no podem donar suport. Esperem que malgrat les preses que ara té la Generalitat per aprovar aquest decret, prepari més a fons una proposta”, ha apuntat.
Segons la tinent d’alcaldia, s’ha de recuperar “l’històric equilibri” entre taxis i vehicles amb xofer per evitar “perpetuar” la precarietat del sector i consolidar la “competència deslleial” que, a parer seu, suposen les VTC al sector tradicional del taxi.