Dijous, 29 de juliol de 2021 - Edició 1099
La República

L’Agència Tributària recapta 12.787 MEUR el 2020 en la seva tasca de lluita contra el frau, un 18,6% menys que el 2019

ACN Madrid.-L’Agència Tributària ha recaptat 17.274 milions d’euros en la seva tasca de prevenció i lluita contra el frau el 2020, segons el balanç publicat aquest divendres. Amb tot el […]

Avatar
Agències 08/07/2021

ACN Madrid.-L’Agència Tributària ha recaptat 17.274 milions d’euros en la seva tasca de prevenció i lluita contra el frau el 2020, segons el balanç publicat aquest divendres. Amb tot el Ministeri d’Hisenda ha aclarit que aquesta quantitat inclou expedients de minoració de pagaments fraccionats per valor de 4.487 milions, que “seran de difícil repetició en altres exercicis”. Per això, “es considera més homogènia, a efectes de comparació, deduir aquesta xifra del total, que quedaria en 12.787 milions, un 18,6% menys que el 2019, que es va tancar amb una recaptació 15.715 milions. Tot i aquesta rebaixa, durant el 2020 es va incrementar la pressió sobre les multinacionals, regularitzant bases imposables per valor de 3.000 milions d’euros, un 67% més.

La crisi sanitària va portar a prioritzar les actuacions més avançades quan va començar la pandèmia, com les comprovacions a grans empreses, que van créixer un 7,9%; al seu torn, es van reduir les que requereixen més presència física i les que es podien diferir sense problemes de terminis.En aquest sentit, durant el 2020 Hisenda va regularitzar bases imposables per 3.000 milions d’euros a multinacionals per la seva fiscalitat internacional, un 67% més que l’any anterior.A més, es van iniciar inspeccions a 126 contribuents seleccionats amb la nova eina per a la detecció de falsos no residents amb patrimonis rellevants.En l’àmbit de control de grans tecnològiques, s’han regularitzat bases imposables per més de 130 milions d’euros i s’ha revisat a l’alça fins a 800 milions el càlcul de bases assegurades per pròxims anys.Una altra de les campanyes que es van dur a terme durant el 2020 va ser la identificació de comerciants estrangers que venen a través de plataformes en línia. Aquestes actuacions han permès aflorar fins al moment bases d’IVA per 400 milions d’euros i donar d’alta fiscal a 7.700 empreses.