Dissabte, 24 de juliol de 2021 - Edició 1094
La República

L’Agència Catalana de Turisme inicia una gira per cinc ciutats europees per promocionar la destinació

ACN Barcelona.-El Departament d’Empresa i Treball, a través de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), ha iniciat una gira per Berlín, París, Madrid, Amsterdam i Londres per promocionar Catalunya com a […]

Avatar
Agències 16/06/2021

ACN Barcelona.-El Departament d’Empresa i Treball, a través de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), ha iniciat una gira per Berlín, París, Madrid, Amsterdam i Londres per promocionar Catalunya com a destinació. Aquestes presentacions, emmarcades en l’acció Catalunya reStart Europe, donaran informació sobre l’estat i les novetats de la destinació catalana a mitjans de comunicació, ‘bloggers’ i ‘influencers’ a través del Grand Tour de Catalunya. Aquest producte turístic en forma de ruta circular permet recórrer els principals atractius del territori en cinc trams. Cada tram comença a una gran ciutat i permet als visitants conèixer en vehicle privat els espais menys coneguts i, per tant, menys massificats.

Berlín ha estat la capital que ha donat el tret de sortida a aquesta iniciativa. El director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), David Font, va presentar la destinació catalana al públic alemany aquest dimarts, acompanyat del director executiu de l’ACT, Patrick Torrent, i la directora de l’oficina de promoció a l’exterior de l’Europa central, Montserrat Sierra. En cada capital europea, l’organisme de promoció turística estarà acompanyat d’un o més patronats de turisme de Catalunya. En el cas de Berlín, els patronats de turisme de Lleida, Costa Daurada i Terres de l’Ebre van explicar les novetats de les respectives destinacions. L’eix vertebrador d’aquesta gira és el Grand Tour de Catalunya. Aquest producte coincideix amb el model turístic sostenible impulsat per l’ACT, basat en distribuir els visitants de manera “equilibrada” al país, diversificar en productes i experiències de qualitat i permetre descobrir la destinació durant tot l’any. “Catalunya és una destinació segura. Tot el sector turístic ha fet una inversió molt important per garantir la màxima seguretat dels nostres visitants. Aquesta ha estat una de les nostres prioritats, conjuntament amb fer possible que la població catalana estigui immunitzada”, ha afirmat el director de l’ACT, David Font. Les pròximes presentacions tindran lloc a París el 22 de juny amb els patronats de turisme de Girona i la Diputació de Barcelona; el 29 de juny a Madrid, amb la Diputació de Barcelona i el patronat de turisme de les Terres de l’Ebre; el 30 de juny a Amsterdam, amb els patronats de turisme de Lleida i Girona, i l’1 de juliol a Londres, amb Turisme de Barcelona i el patronat de turisme de la Costa Daurada.Catalunya reStart EuropeLa iniciativa Catalunya reStart Europe forma part de les 30 accions del pla de reactivació que Turisme de la Generalitat ha posat en marxa per mantenir i consolidar el turisme nacional i estatal i recuperar part de la demanda internacional. El projecte està dotat de 6,5 milions d’euros i el pla inclou fires de referència com ara ILTM Àsia – Pacific (Singapur), World Travel Market (Londres), ITB Xina (Shanghai), IBTM World (Barcelona) i MedTravel Expo (Monsou), entre altres. Així mateix, inclou missions comercials i ‘workshops’, així com la participació a presentacions i actes destinats a promocionar Catalunya arreu del món. L’objectiu és recuperar les xifres registrades el 2019, amb 19,3 milions de visitants i una despesa turística de 21.300 milions d’euros. Catalunya és la destinació preferida dels francesos, un mercat de proximitat que representa el primer mercat emissor per a la destinació catalana. A aquest li segueixen altres mercats com el Regne Unit, Alemanya o Benelux.