Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024
Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024

L’aFFaC critica que la revisió de la complexitat dels centres educatius no té en compte els efectes de la pandèmia

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-Les Associacions Federades de Famílies d’Alumnes de Catalunya (aFFaC) han criticat la revisió de la complexitat dels centres educatius feta pel Departament d’Educació. L’organització ha denunciat que la revisió no té en compte els efectes “devastadors” de la pandèmia perquè s’ha fet amb dades del curs 2018-2019. Segons l’aFFaC, el propers curs hi haurà 69 centres que perdran la qualificació de màxima complexitat i s’incorporaran 67, motiu pel qual asseguren que es perdran dos centres de màxima complexitat i això va associat a una reducció de recursos. El conseller d’Educació, Josep Gonzalez Cambray, va dir aquest dimarts que tots els centres que perden classificació de complexitat “mantindran recursos de complexitat”.

En concret, hi ha 175 centres on la classificació de complexitat baixa i 214 on puja. Tot i les paraules de Cambray, l’aFFaC ha alertat que seria un error reduir els recursos dels centres que fa només un any eren considerats de màxima complexitat. L’organització ha considerat que aquesta revisió s’hauria d’haver fet més tard, un cop s’hagin pogut avaluar els efectes de la pandèmia i per això ha demanat que, com a mínim aquest curs, no es redueixin els recursos. D’altra banda, ha explicat que la revisió ha afectat de manera desigual al territori, on hi ha serveis territorials que perden molts centres d’alta complexitat, mentre en d’altres els guanyen. Entre els més afectats, Barcelona i el Baix Llobregat, que perden 13 centres de màxima complexitat; i Girona, que en perd quatre. Des de l’aFFaC han lamentat que la revisió no comportarà una millora de la situació dels centres sinó una modificació de la distribució de la partida econòmica. A més, han alertat que per a molts centres, perdre recursos podria comportar tornar al punt de partida. L’organització ha apuntat també que el Departament ha emprat un nou mètode, anomenat Keener, que redueix significativament els centres catalogats. Ha afegit que a més no hi ha concordança entre les categories de l’informe de complexitats i la resolució sobre les plantilles per al proper curs.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió