Divendres, 17 de setembre de 2021 - Edició 1149
La República

L’AECAVA confia que la nova distinció de categories i zones d’elaboració ajudarà a incrementar el preu de les ampolles

ACN Sant Sadurní d’Anoia.-L’AECAVA (Associació d’Elaboradors del Cava) aplaudeix la nova regulació que aquest dimecres ha aprovat el Consell Regulador de la DO Cava per segmentar i zonificar el producte. […]

Avatar
Agències 15/07/2020

ACN Sant Sadurní d’Anoia.-L’AECAVA (Associació d’Elaboradors del Cava) aplaudeix la nova regulació que aquest dimecres ha aprovat el Consell Regulador de la DO Cava per segmentar i zonificar el producte. El fet que les ampolles incorporin l’any que ve una categoria diferenciada i també s’hi especifiqui la regió d’elaboració són dues fites que la patronal considera “històriques” i confia que ajudaran a “donar valor” al producte final. Així, el president d’AECAVA, Damià Deàs, espera que a mitjà termini això es tradueixi en un increment del preu mitjà de les ampolles. Deàs també assegura a l’ACN que la nova normativa és una manera de demostrar que el sector entoma el ‘mea culpa’ vers els elaboradors de Corpinnat i Clàssic, i confia en el seu retorn a la DO Cava.

Deàs recorda que l’empresariat del cava agrupa companyies “amb estratègies molt diferents”, però destaca que és un sector “amb un múscul molt important”. Assenyala que l’any passat es van vendre 249 milions d’ampolles i confia que la nova normativa servirà per empènyer les vendes en qualitat més que no pas en quantitat. “Si som capaços de sumar més valor afegir i més marge a tota la cadena de valor, si apugem el preu d’aquí aproximadament tres anys haurà estat un gran èxit”, afirma. En aquest sentit, assegura que les noves categories i distincions territorials aprovades aquest dimecres pel Consell Regulador són elements que el sector ha d’aprofitar d’ara en endavant per “saber conservar el paisatge vitivinícola donant-li més valor”. A parer de Deàs, cal la implicació de les marques per aconseguir aquest objectiu, de manera que insta l’empresariat a desplegar una comercialització “més agressiva” on es prioritzi el missatge de l’origen del producte. “Un camp de joc possible per a tothom”Pel que fa als quatre territoris que diferencia ara la DO Cava dins l’estat espanyol i les diverses subzones creades, Deàs es mostra “optimista” a l’hora d’afrontar una reconciliació amb els elaboradors que els darrers anys han abandonat la marca cava. Des del 2014, nombrosos productors del Penedès s’han escindit de la DO perquè molts d’ells reivindicaven que es distingís el territori i un mètode d’elaboració de màxima exigència, i van lamentar no sentir-se escoltats. Amb la nova normativa, però, Deàs veu “un camp de joc possible per a tothom”.”No tinc cap dubte que, després dels moments difícils que hem passat, tots hem fet la nostra feina”, explica el president de l’AECAVA, que veu en la nova regulació un exemple de com el sector ha entomat el ‘mea culpa’. “Un cop passada la rebequeria, hem de reflexionar”, apunta, assegurant que les mesures que s’han aprovat ara “no són les últimes”. “No deixarem de treballar per a què això vagi per un camí on anem junts, siguem valents, afrontem les coses i les canviem de de dins “, afegeix.D’aquesta manera, Deàs creu que el nou escenari és “l’excusa perfecta” per a què els elaboradors que els últims anys han creat Clàssic Penedès i Corpinnat ara tornin a la DO Cava. Segons assegura, la reunificació d’empreses sota una mateixa marca és quelcom que ho reclamen bona part dels agricultors i insta tot el sector dels escumosos a “posar un valor un territori que és molt i molt bo”.