ACN Barcelona – La xarxa pública de punts de recàrrega de vehicles elèctrics de Barcelona, Endolla Barcelona, va tancar el 2022 amb un increment de l’activitat del 60%. També va augmentar un 68% el nombre d’usuaris. “Aquestes xifres confirmen la tendència a l’alça”, ha destacat el consistori de la capital catalana en un comunicat. En total, aquest servei ha ajudat a evitar l’emissió directa de 7.400 tones de CO2, el mateix volum d’emissions que generen 250 vols entre Barcelona i Madrid. De cara el 2023 hi ha previst instal·lar 300 nous punts de recàrrega als aparcaments de la ciutat gestionats per B:SM i arribar al miler d’espais per cotxes i motos elèctriques distribuïts de forma homogènia per tots els barris de la ciutat.
Per a l’Ajuntament, la ubicació dels nous punts de recàrrega als aparcaments també permet minimitzar l’ocupació de l’espai públic, reduint les externalitats associades a l’estacionament, i fomenta les recàrregues planificades en hores vall. “El creixement d’Endolla Barcelona demostra el lideratge que la ciutat vol exercir en l’àmbit de l’electromobilitat”, destaca la regidora de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Laia Bonet.
Segons els càlculs del consistori, Endolla Barcelona és avui la xarxa pública d’electromobilitat més gran de l’Estat. Així, hi ha una mitjana de 7,1 punts per quilòmetre quadrat, amb un punt de recàrrega per cada 11,4 vehicles elèctrics existents i una disponibilitat mitjana del servei del 96%. “Aquestes xifres, sumades a la resta de punts d’ús públic, fan que Barcelona sigui la segona ciutat europea amb major nombre de punts de recàrrega per km2, per darrere d’Estocolm; i la quarta per nombre de punts per habitant, precedida per Estocolm, Göteborg i Oslo”, apunta.