Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024
Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024

La Xarxa Groga de l’Hospitalet de Llobregat defensa que reduir les ràtios implicaria menys confinaments entre escolars

|

- Publicitat -

ACN L’Hospitalet de Llobregat.-La Xarxa Groga de l’Hospitalet de Llobregat defensa que una reducció de les ràtios a les aules permetria reduir el nombre de casos de confinament d’alumnes. Així ho defensen en un comunicat, on asseguren haver analitzat el funcionament dels centres educatius públic de la ciutat en els primers mesos del curs, i un cop aplicades les mesures per reduir els contagis de coronavirus. En el mateix document, consideren que amb el confinament per proximitat amb un positiu s’obliga els estudiants a seguir les classes des de casa, fet que comporta una complicació afegida en la conciliació a les llars, que també es veure alleugerida amb una reducció de les ràtios.

El col·lectiu destaca que des de l’inici del curs s’han produït quarantenes i confinaments de grups, que al més de setembre va afectar al voltant de 1500 alumnes i a l’octubre la xifra superava els 3.700. A finals d’octubre i principis de novembre es van recollir dades i opinions de famílies mitjançant un formulari de sondeig, que han permès determinar que la incidència de casos positius dins la població escolar és bastant baixa, sobretot entre els més menuts.”Tot i la baixa incidència de casos positius entre la població escolar, la realitat és que pocs casos positius provoquen un gran nombre d’alumnat que ha de romandre en quarantena”, destaquen. “Això ens fa pensar que una baixada general de ràtios als centres educatius hauria provocat molts menys confinaments i hauria permès una major i més continuada presencialitat, a més d’una atenció més personalitzada, una millor gestió emocional, entre molts altres beneficis”, afegeixen en el text.En aquest sentit, apunten que una de les complicacions que es generen mentre es compleixen aquests confinaments per quarantena és la dificultat de conciliar, donat que “no han existit alternatives per poder atendre a menors amb obligació a romandre en quarantena, i s’ha revelat que davant la impossibilitat de conciliar, alguns alumnes s’han hagut de quedar sols o a càrrec d’altres menors”. Aquest aspecte també s’hauria vist beneficiat per una baixada de ràtios, que hauria reduït el risc de contagi. A banda, asseguren que les famílies han detectat un menor suport educatiu quan el confinament es donava de forma individual a quan afectava a tot un grup bombolla. “La conclusió que n’extraiem és que la tasca docent es pot adaptar, però no es pot desdoblar, si es prioritza treball al aula i l’atenció de tot el grup, l’atenció als alumnes que es troben confinats individualment disminueix inevitablement”, assenyalen.De la mateixa manera es constata una important davallada en la realització d’activitats extraescolars, mentre que el servei de menjador i els ajuts i beques s’han mantingut. “Tenim coneixement que s’ha posat a disposició dels alumnes en quarantena la recollida dels menús”, conclouen.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió