‘La Ventafocs’, ‘La Traviata’ i ‘Macbeth’, els títols de la nova temporada d’Òpera Catalunya La República
Dilluns, 14 d'Octubre de 2019 - Edició 445
La República

‘La Ventafocs’, ‘La Traviata’ i ‘Macbeth’, els títols de la nova temporada d’Òpera Catalunya

ACN Barcelona.-La temporada 2019-2020 d’Òpera Catalunya, organitzada per l’Associació Amics de l’Òpera de Sabadell amb l’Orquestra Simfònica del Vallès (OSV), presentarà noves produccions de ‘La Cenerentola’ (‘La Ventafocs’), de Rossini, […]

Avatar
Agències 09/10/2019

ACN Barcelona.-La temporada 2019-2020 d’Òpera Catalunya, organitzada per l’Associació Amics de l’Òpera de Sabadell amb l’Orquestra Simfònica del Vallès (OSV), presentarà noves produccions de ‘La Cenerentola’ (‘La Ventafocs’), de Rossini, ‘La Traviata’ i ‘Macbeth’, de Verdi. Els tres títols s’estrenaran al teatre de La Faràndula de Sabadell i després giraran per la dotzena de teatres adherits a la temporada-cicle pel territori, entre els quals el Kursaal de Manresa, La Llotja de Lleida, el Teatre Fortuny de Reus, el Palau de la Música o el Teatre Auditori de Sant Cugat. L’any passat , en conjunt, el cicle va assolir 19.000 espectadors, un 15% més que la temporada anterior. Ara, el curs arrenca amb la mirada posada en la constitució de la Fundació Òpera Catalunya (FOC), el nou “paraigua” que ha d’enfortir la temporada i el cicle operístics, i que constituiran l’Associació, l’OSV, la Fundació Banc Sabadell i la Fundació Fluidra.

La nova temporada operística de l’Associació Amics de l’Òpera de Sabadell oferirà, com els últims anys, tres títols al seu públic. Els escollits han estat ‘La Cenerentola’ de Rossini, d’octubre a novembre, ‘La Traviata’ de Verdi, de febrer a març de 2020, i finalment ‘Macbeth’, també de Verdi, d’abril a maig del 2020. Un dels reptes del curs serà mantenir o superar els 19.000 espectadors de la darrera temporada (un 15% d’increment). Amb 32 funcions programades i fent gala d’optimisme, el gerent de l’OSV, Òscar Lanuza, ha assegurat aquest dimecres que preveuen tornar a incrementar el nombre d’espectadors enguany a raó “d’un 10% o un 12%”. Amb tot, el vicepresident de l’Associació d’Amics de l’Òpera de Sabadell (AAOS), Jordi Torrents, reconeix que el reclam d’un títol popular com ‘La Bohème’, l’any passat, va ser un esquer difícil de superar.Quant a la proposta artística, la nova temporada aposta novament pel talent local. “La idiosincràsia és la mateixa dels últims 30 anys: treballar amb talent local, català i espanyol, el més proper possible”, explica Torrents. Així, els repartiments es nodreixen de “l’escola (d’òpera de Sabadell) i altres talents que despunten i els fem venir”. Així, per exemple, aquest nou curs es podrà veure una Lady Macbeth interpretat per la Maribel Ortega i Macbeth en la veu del tenor Toni Marsol, Carlos Pachón fent de Dandini a ‘La Cenerentola’, la valenciana Maite Alberola com la Violetta de ‘La Traviata’ o l’argentí Fernándo Álvarez en el paper de Don Magnifico a ‘La Cenerentola’. La temporada 2019-2020 d’Òpera Catalunya té un pressupost d’1,5 milions d’euros, un terç dels quals provenen del taquillatge a La Faràndula (on es fan la majoria de funcions de tots els tres títols), un altre terç dels ingressos de la resta de teatres, i un altre terç de subvencions públiques i patrocinis. La Generalitat hi aporta enguany 582.000 euros, 60.000 euros més respecte l’any passat, recuperant la suma de diners que hi destinava fa una dècada, ha destacat el gerent de l’OSV. L’AAOS, sempre de la ma de l’OSV (nascuda al sí de l’entitat impulsada per la soprano Mirna Lacambra), va endegar fa 37 anys una temporada pròpia d’òpera a la ciutat vallesana, i cinc anys després les seves propostes van començar a veure’s en teatres catalans que s’hi volien adherir, amb el suport de la Generalitat. Des d’aleshores la temporada sabadellenca i el conjunt de ‘bolos’ en altres places donen nom a la temporada artística Òpera Catalunya. Cap a la Fundació Òpera Catalunya (FOC)Òscar Lanuza considera que el futur d’Òpera Catalunya està “garantit”, així com els seus objectius “consolidats”. “Qualitat, implantació al territori i sostenibilitat (econòmica)”, ha enumerat el gerent de l’Orquestra. No obstant això, ara, els tres agents implicats en la seva organització (l’Associació, l’OSV i la Fundació Banc Sabadell) estan a punt de fer el pas cap a la constitució d’una Fundació, sumant-hi la Fundació Fluidra (del grup multinacional amb seu a Sabadell, Fluidra). El resultat serà la Fundació Òpera Catalunya (FOC), “un paraigua” que respon a les “inèrcies” desenvolupades en els últims anys entre tots aquests agents, i que la nova entitat vol “consolidar”, fent-los “més forts i amb l’oportunitat d’involucrar els privats” (Fundació Banc Sabadell, principalment) que els han acompanyat fins avui. La Fundació es podria constituir el mes vinent, segons calcula Lanuza, que obre la porta a patrons “públics i privats” que s’hi vulguin vincular. Qui no en formarà part orgànicament és l’Escola d’òpera de Sabadell (creada també per Mirna Lacambra però a través d’una altra fundació que porta el seu nom), que forma alumnes i nodreix des de fa més de vint anys els repartiments de les temporades d’Òpera Sabadell. “Hi haurà un conveni de col·laboració”, ha aclarit el gerent.

Relacionats