Dimecres, 22 de setembre de 2021 - Edició 1154
La República

La UVic-UCC trasllada tota l’activitat acadèmica a la xarxa

ACN Vic.-Tots els graus de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) s’estan impartint a través de diversos recursos i plataformes digitals, amb el campus virtual com a eix […]

Avatar
Agències 30/03/2020

ACN Vic.-Tots els graus de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) s’estan impartint a través de diversos recursos i plataformes digitals, amb el campus virtual com a eix central de relació i contacte entre el professorat i l’alumnat. En un comunicat, el centre universitari explica que arran de l’inici de la crisi del coronavirus ja es va traslladar l’activitat a la xarxa des del primer dia. El vicerector de Professorat, Albert Juncà, ha explicat que la universitat té assignatures de molt tipus, “i algunes han implicat canvis profunds i complexos”, però que tant els docents com els estudiants “han mostrat una gran predisposició per adaptar-se a la nova situació”.

Per al vicerector, ha estat “essencial” que cada ensenyament hagi estudiat quines eren les millors adaptacions per al seu cas concret amb celeritat i que l’àrea de les TIC de la UVic-UCC, Unitat de Suport a la Docencia i el Vicerectorat d’Ordenació Acadèmica (VOA), hagin treballat “a fons” per donar resposta a les necessitats formatives del professorat de manera “ràpida i concreta”. Albert Juncà ha explicat que els professors treballen per mantenir “tant com sigui possible” la planificació acadèmica prevista. El vicerector ha destacat que el principal canvi que s’ha hagut d’afrontar ha estat metodològic, el pas de la presencialitat a la virtualització, i que també ha estat “l’alta capacitació pedagògica dels docents” el que ha contribuït a fer-ho possible. Part de les activitats, les de caire més pràctic, s’han hagut de reorientar o posposar per mes endavant. Els professors de moltes assignatures que depenen d’un entorn com ara els laboratoris “han hagut d’aguditzar l’enginy, la creativitat i l’expertesa docent”.