Edició 2073

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 29 de març del 2024
Edició 2073

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 29 de març del 2024

La UdL gairebé triplica en 2 anys els alumnes atesos al Servei d’atenció psicològica

|

- Publicitat -

ACN Lleida – El Servei d’Atenció Psicològica (SAP) de la Universitat de Lleida (UdL) va atendre 155 alumnes durant el curs 2021-2022, 100 més que els 55 que va atendre el curs anterior 2020-2021. Això suposa haver gairebé triplicat en dos anys el nombre d’estudiants que van acudir a aquest servei que la UdL va crear al 2004 per proporcionar suport psicològic o emocional professional a l’alumnat. Així ho ha explicat aquest dimarts la coordinadora de Compromís Social, Igualtat i Cooperació de la UdL, Núria Camps, durant la presentació de la campanya per trencar estigmes en l’àmbit de la salut mental dels joves ‘En parlem’, que impulsen nou entitats lleidatanes i on hi col·laboren catorze més, entre elles, la UdL.

Camps ha afirmat que l’augment de casos atesos al SAP -majoritàriament per angoixa, ansietat i depressió- està estretament relacionat amb les situacions i conseqüències de la pandèmia per la Covid-19, com ara el confinament, l’aïllament, o l’agreujament de la situació econòmica de les famílies. Aquesta tendència a l’alça -aquest curs acadèmic ja s’han atès 111 alumnes- preocupa la UdL, motiu pel qual la universitat s’ha sumat a la campanya ‘En parlem’ i a “totes les accions que les entitats referents de Ponent en aquest àmbit estan impulsant per l’abordatge comunitari del benestar emocional i la salut mentals del jovent”, ha afegit Camps.

Publicitat

 

L’Edifici Polivalent 1 de la UdL, ha acollit aquest dimarts el tret de sortida de la campanya itinerant ‘En parlem’, la primera acció del Programa Ocell de Foc Ponent d’atenció integral per a joves d’entre 16 i 30 anys amb problemàtiques de salut mental creat per la Generalitat de Catalunya. Es tracta d’un espai de conversa i de reflexió amb dos butaques on els joves podran reflexionar i parlar d’algunes de les problemàtiques que més els preocupen, la inserció laboral, l’atur, l’emancipació, l’accés a l’habitatge, l’educació o la salut mental. Ho poden fer a partir d’unes bafarades que a més de proposar preguntes donen eines per afrontar els dubtes o les situacions d’estrès o ansietat.

Cinc entitats són les referents d’aquest projecte a les comarques de: Talma, Quàlia, Troca, Intress i Prosec, que compten amb la col·laboració de quatre entitats més: Fundació Verge Blanca, la Maleta Creativa, Ilersis i Aspros. A part d’aquestes, Ocell de Foc Ponent compta amb una xarxa molt extensa de col·laboradors del tercer sector i ens locals, com ara la UdL.

Els quatre serveis del programa són la informació, la prevenció i la lluita contra l’estigma relacionat amb la salut mental; l’atenció al col·lectiu de joves; la creació de projectes i d’iniciatives juvenils; i l’assessorament i coaching d’aquests i aquestes joves en el seu itinerari vital. Així ho han explicat Núria González, coordinadora del programa Ocell de Foc Ponent, i Núria Bou,responsable del Servei de sensibilització i lluita contra l’estigma del programa, que han destacat la importància de la campanya antiestigma destinada “a conscienciar la societat, a prevenir situacions de risc i a ajudar a assolir el benestar dels joves”.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió