Dimarts, 3 d'agost de 2021 - Edició 1104
La República

La tercera edició del Sala Barcelona tornarà a la ciutat amb més de 50 concerts aquest estiu

ACN Barcelona.-Després d’un any crític pel sector de la música en directe, la tercera edició d’estiu del cicle Sala Barcelona tornarà a omplir de música les sales de concerts de […]

Avatar
Agències 23/06/2021

ACN Barcelona.-Després d’un any crític pel sector de la música en directe, la tercera edició d’estiu del cicle Sala Barcelona tornarà a omplir de música les sales de concerts de Barcelona i el Castell de Montjuïc amb més de 50 actuacions. L’Associació de Sales de Concerts de Catalunya (ASACC) i l’Institut de Cultura de Barcelona (ICUB), s’han unit de nou per renovar el projecte que l’any passat va haver de cancel·lar diverses actuacions per la pandèmia. D’aquesta manera, des de l’1 de juliol fins al 29 d’agost hi ha previstes les actuacions de Mujeres, Axolotes Mexicanos, El Último Vecino o Joan Colomo, entre d’altres, les entrades dels quals ja s’han posat a la venda aquest dimecres.

“Ens trobem en una situació crítica per a les sales de concerts, i per tant, amb aquest projecte es busca posar el focus en la necessitat de reivindicar un dels pulmons culturals d’aquesta ciutat”, ha explicat el delegat de Drets Culturals de l’ICUB, Daniel Granados, qui ha remarcat que els dos objectius principals d’aquesta tercera edició són el de “reconèixer i donar visibilitat a les sales” i “reactivar el conjunt del sector”. Aquesta serà una edició híbrida amb una programació eclèctica que tindrà lloc a 20 sales de concerts de Barcelona, com l’Apolo, Sidecar, Barts o Freedonia, durant el mes de juliol i a l’agost al Pati d’Armes del Castell de Montjuïc, a l’aire lliure. La gerent de l’ASACC, Carmen Zapata, ha explicat que les sales de concerts no poden obrir en condicions normals: “Necessitem injeccions públiques perquè sinó és insostenible fer qualsevol concert de format reduït”, i ha recordat que la inversió total del programa és de 296.450 euros, dels quals 200.000 euros són aportats per l’ICUB i la resta provenen del taquillatge i el patrocini. Els preus de les entrades oscil·len entre els 10 i 18 euros.Mesures Covid durant el cicleDurant la presentació del programa, Zapata ha explicat que tots els concerts seran amb el públic assegut. Aquells que se celebrin en sales tancades podran adquirir-se un màxim de 6 entrades en una mateixa compra per poder acomodar-se en una única taula. Per garantir les mesures de seguretat es posarà a disposició gel hidroalcohòlic, no es barrejaran les entrades i sortides de les sales i s’obligarà a dur mascareta a l’exterior, si la normativa no canvia. “El decret actual diu que podem ocupar el 70% de les sales, suposant que el públic assistent està a peu dret, però com estem col·locant mobiliari per respectar les distàncies, el format teatre només ens permet ocupar el 23% de l’aforament”, ha resumit. Tot i que el format serà similar al Castell de Montjuïc, amb taules i cadires, l’aforament màxim serà de 400 persones.Situació crítica per a les sales de concertsLa crisi econòmica derivada de la pandèmia del coronavirus ha afectat de manera directa el sector de la cultura i en especial al de la música. Les conseqüències del tancament i les restriccions han fet que moltes de les sales de concerts hagin estat sense poder obrir durant molts mesos. Moltes es veuen en una situació crítica i almenys, dues d’elles, no tornaran a obrir, tal com ha indicat Zapata. “No esmentarem els noms perquè l’únic que provoca és devaluar el valor de les sales i fomentar l’especulació de cara a qui obtingui la llicència”. Zapata també ha recordat que obtenir una llicència d’aquestes característiques és molt complicat i “això és fruit de la llei actual”, que contempla les sales de concerts com a lloc per acollir a “activitats recreatives musicals” i no per a “activitats cultuals musicals”.”Fa sis anys que tenim la llei d’espectacles aturada al Parlament i des de llavors han passat set consellers i conselleres de cultura, sumant una pandèmia pel mig. Hem de reprendre totes les vies per canviar una llei que ha fet que, en molts episodis d’aquesta pandèmia, fos un greuge comparatiu amb les arts escèniques i els cinemes”.Un dels altres arguments que sosté Zapata per canviar la llei és acabar amb els fons voltor, perquè “les llicències d’aquestes sales poden acabar en mans de persones que acabin obrint bars de copes amb sessions de Djs, però el que està clar és que no faran música en viu, per això és tan important blindar les sales”.