ACN Barcelona.-La sala Hiroshima arrenca aquest octubre la seva sisena temporada amb la programació d’una quinzena d’espectacles de dansa contemporània centrats a “repensar el cos”. Del total de propostes escèniques, la meitat de les quals són internacionals, hi ha quatre estrenes absolutes i set estrenes a Espanya. Els espectacles proposaran una “nova corporalitat” a partir dels “universos estètics que inspiren el coreògraf”, i aniran acompanyats de diverses activitats com tallers formatius, els ‘meet the artist’ i el programa ‘Set Up’ per a estudiants de l’Institut del Teatre. La sala obrirà el curs amb la minimalista ‘Harleking’, a càrrec dels coreògrafs italians Ginevra Panzetti i Enrico Ticconi, que beu d’estètiques com les tècniques de màscares o la Commedia dell’Arte.
Hiroshima comptarà aquesta temporada amb el cicle ORO, de freqüència biennal, que aspira a donar visibilitat a sis artistes iberoamericans procedents del Brasil, Argentina, Xile, Perú i Portugal, a més de Catalunya i el País Vasc. El cicle començarà amb ‘Harm-ony’, de Marcela Levi i Lucía Russo, i es podrà veure el 19 i el 20 d’octubre.El nou curs ha portat noves col·laboracions per a la sala Hiroshima. D’una banda, el lligam amb el festival Salmon< permetrà presentar la coreògrafa grega Georgia Vardarou, que estrenarà a Espanya un espectacle de dansa “enigmàtica i suggerent”. També arribarà a Barcelona la peça ‘Macho dancer’, de la filipina Eisa Jocson, que convidarà el públic a un espectacle de coreografies eròtiques.D’altra banda, el festival Hop donarà la benvinguda a Hiroshima a Guilherme Miotto, de Corpo Maquina, i la seva peça ‘Even worse’, que mescla el hip-hop i el break per “deconstruir” aquests estils.Malgrat que Hiroshima no ha ideat cap peça específica per a un públic infantil, aquesta temporada arribarà ‘Multiverse’, de Louis Vanhaverbeke, una obra eclèctica que combina melodies d’Sting amb el funky de Giogio Moroder, el bricolatge, l’slam i la dansa.L’escena localLa sala estrenarà el 2020 amb un programa de quatre funcions d’’Una història universal’, de David Espinosa, referent de la creació contemporània local que ara proposa un recorregut a través d’esdeveniments significatius de la història amb una mirada lúdica i sentit de l’humor.També destacaran uns altres dos creadors locals: Miquel Barcelona i Carmen Muñoz. El primer presentarà ‘[Kórps]’ de la mà de cinc intèrprets que abordaran diferents manifestacions populars, folklores i cançoners que giren entorn de les pràctiques funeràries. Al seu torn, Muñoz, recentment sortida de l’Institut del Teatre, representa l’aposta d’Hiroshima pel flamenc i proposarà ‘Bailes de histéricas’.Finalment, la programació guardarà un lloc reservat a Pau Masaló, dramaturg i director d’escena local que ara arriba amb ‘The National Body’, un espectacle amb un gimnasta, un entrenador i tres veus en off que planteja una reflexió sobre la “instrumentalització del cos per part de l’Estat”.