Divendres, 24 de setembre de 2021 - Edició 1156
La República

La Síndica de Greuges de Barcelona denuncia els problemes dels ciutadans per contactar amb el 010

ACN Barcelona.-La Síndica de Greuges de Barcelona, Maria Assumpció Vilà, ha denunciat aquest dilluns els problemes dels ciutadans per contactar amb el telèfon 010 i ha recordat a l’Ajuntament que […]

Avatar
Agències 13/07/2020

ACN Barcelona.-La Síndica de Greuges de Barcelona, Maria Assumpció Vilà, ha denunciat aquest dilluns els problemes dels ciutadans per contactar amb el telèfon 010 i ha recordat a l’Ajuntament que ha de garantir el servei “en un context difícil” marcat per les conseqüències de l’emergència sanitària del coronavirus. En un comunicat, Vilà ha admès que la situació és “força complexa” i ha reconegut que s’han fet esforços per prestar un servei amb “necessitats creixents” i que la mateixa situació dificultava contractar i formar nous treballadors. No obstant això, la síndica ha constatat que al mes de juny encara hi havia ciutadans que tenien problemes per contactar amb el 010 i remarca que ho han de poder fer “sigui l’horari que sigui”.

Per exemple, continua la síndica, en hores punta no es deixava l’opció de deixar un missatge ni tampoc informava que les línies estaven ocupades. En el seu informe, Vilà explica com durant la situació d’estat d’alarma s’ha impulsat la tramitació en línia però que hi ha un segment de la població que degut a la bretxa digital o d’altres motius opten per l’atenció telefònica. “Per tant, cal garantir aquest dret de la ciutadania i seguir ampliant esforços amb l’objectiu que la ciutadania pugui executar les gestions disponibles a través del 010”, conclou la síndica.Vilà va rebre queixes de ciutadans que intentaven contactar amb el 010 es de telèfons fixes i telèfons mòbils i no obtenien resposta, ja que la comunicació es tallava en el primer to de trucada o apareixia un contestador i la línia es tallava. La síndica exposa el cas d’una ciutadana que havia de gestionar urgentment un canvi de domicili per fer el tràmit de la Renda Garantida de Ciutadania i necessitava la confirmació d’alta de l’IdCAT (identitat digital), que no podia tramitar virtualment per problemes ofimàtics.D’altra banda, la síndica ha informat que els ciutadans també han mostrat queixes per poder contactar amb els telèfons d’emergències de manteniment d’habitatges o edificis del parc públic de l’Institut Municipal de l’Habitatge i Rehabilitació de Barcelona (IMHAB).