Diumenge, 25 de juliol de 2021 - Edició 1095
La República

La Setmana del Parlament universitari acaba amb l’aprovació d’una llei d’igualtat de tracte i no discriminació

ACN Barcelona.-La Setmana del Parlament Universitari (Spuni) ha acabat aquest divendres al migdia amb una sessió plenària simulada durant la qual els estudiants han aprovat, amb els vots a favor […]

Avatar
Agències 16/07/2021

ACN Barcelona.-La Setmana del Parlament Universitari (Spuni) ha acabat aquest divendres al migdia amb una sessió plenària simulada durant la qual els estudiants han aprovat, amb els vots a favor de tots els grups parlamentaris i només una abstenció, una llei d’igualtat de tracte i no discriminació. La vicepresidenta segona, Eva Granados, que ha presidit la sessió, ha encoratjat els universitaris i universitàries a continuar fent política: “És l’instrument de progrés de les societats per tirar endavant tots junts, i no en podeu ser només observadors”, ha exposat.

En aquest sentit, la vicepresidenta ha demanat a cadascun dels i les estudiants que, com han fet durant la simulació d’aquesta setmana, s’impliquin “des del seu ideari i les diverses opcions polítiques” amb el valor de la negociació, “buscant consensos” en els seus barris, les seves ciutats o els grups en què participin. Així mateix, els ha demanat que no donin “mai res per cert” i que busquin “fonts primàries” d’informació, i també que “no renuncieu mai als vostres instints, que més enllà de la raó moltes vegades ens ensenyen la millor manera de treballar pel bé comú”.Granados ha estat acompanyada en la sessió plenària simulada, que s’ha fet a l’hemicicle, dels i les estudiants que han format part de la comissió d’igualtat i feminismes de la Spuni, constituïda per treballar tot el procés legislatiu que se segueix per aprovar una llei.Han seguit la simulació des del mateix hemicicle la secretària segona de la Mesa, Aurora Madaula, i els diputats Beatriz Silva (PSC-Units), Najat Driouech (ERC), Judith Toronjo (JxCat) i Xavier Pellicer (CUP).L’alumnat, dividit en cinc grups que recollien l’argumentari polític de les cinc grans famílies ideològiques europees, han treballat el text sotmès a votació durant tota la setmana, prenent de base la Llei d’igualtat de tracte i no-discriminació aprovada pel Parlament el desembre del 2020. Així, han hagut de debatre i negociar les esmenes que hi han presentat i, finalment, avui un representant de cada família política ha defensat el posicionament del seu grup des de l’hemicicle.Com en el tràmit real d’una la llei, el debat ha començat amb la intervenció de l’universitari nomenat ponent relator, Ferran Cerdeira, estudiant de filosofia i lletres de la Universitat Autònoma de Barcelona, que ha destacat que el text aprovat en la simulació d’avui té l’objectiu de “garantir el dret de totes les persones independentment de la seva condició” i que una llei com aquesta és “més necessària que mai” davant les agressions d’aquestes darreres setmanes.A continuació, han intervingut Èric Arenas, estudiant de psicologia de la Universitat Ramon Llull, en nom del grup parlamentari conservador reformista; Arnau Llambrich, estudiant d’administració i direcció d’empreses de la Universitat Rovira i Virgili, en nom del grup liberal; Gabriel Martí, estudiant d’enginyeria informàtica de la Universitat Politècnica de Catalunya, en nom dels democratacristians.També Marcel Arbós, estudiant del doble grau d’administració i direcció d’empreses i de dret de la Universitat de Lleida, representant les posicions de l’esquerra verda, i Malena Zamorano, estudiant de gestió i administració pública de la Universitat de Barcelona, en nom del grup socialdemòcrata.Els joves que han pres part en aquesta activitat educativa del Parlament provenien de les dotze universitats catalanes i de diverses carreres, no necessàriament vinculades amb el dret o la política.En aquesta edició, la Spuni, que combina la docència i la simulació parlamentària, s’ha fet amb un format amb activitats presencials i en línia a causa de les mesures de contenció de la Covid-19, que l’any passat ja va obligar a fer-la d’una manera totalment virtual.