Edició 2095

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 20 de abril del 2024
Edició 2095

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 20 de abril del 2024

La ruta cicloturística de la vall del Sió discorrerà per una quinzena municipis de la Segarra, l’Urgell i la Noguera

|

- Publicitat -

ACN Lleida.-El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, juntament amb el delegat del Govern a Lleida, Ramon Farré, ha presentat aquest divendres a alcaldes de la Segarra, l’Urgell i la Noguera, l’estudi, que està en fase avançada de redacció, de la ruta cicloturística de la vall del Sió. Aquesta actuació consisteix en la configuració d’un nou itinerari per a bicicletes i vianants que posi en valor el territori de la vall d’aquest riu, d’uns 70 quilòmetres de longitud, que abasta una quinzena de municipis d’aquestes comarques. D’altra banda, Territori i Sostenibilitat també està treballant a les comarques lleidatanes en la ruta dels Llacs, de Lleida a la Pobla de Segur.

La nova ruta de la vall del Sió contribuirà, a la vegada, a conformar una xarxa de rutes cicloturístiques a Catalunya, mitjançant la seva connexió amb la ruta Intercatalunya, de Lleida a Girona, actualment en desenvolupament, i ja en servei en el tram Lleida- Cervera. Aquest recorregut travessarà zones boscoses o agrícoles de gran valor paisatgístic, i també oferirà una visió privilegiada de l’entorn més llunyà, amb vistes de les muntanyes pirinenques i de tota la zona agrícola de les tres comarques. A més, pretén facilitar un nou model en bicicleta, en combinació amb el mode ferroviari, segona ha remarcat Gavin. D’aquesta manera, es plantegen els extrems de la ruta a les estacions ferroviàries de Sant Guim de Freixenet i Balaguer. Així mateix, aquest projecte vol buscar sinergies amb altres itineraris com la ruta de les Valls, la ruta de les Peixeres, i la ruta dels Castells. En aquests moments, Territori i Sostenibilitat està enllestint una proposta de traçat, per tal de consensuar-lo amb els municipis implicats. Els principals criteris en el disseny d’aquesta ruta són l’aprofitament de vies verdes o camins pedalables ja existents i degudament senyalitzats; l’aprofitament de camins rurals o forestals en servei, fora de les àrees urbanes i de les gran vies de comunicació, i l’aprofitament de tram de carreteres, on no s’ha trobat alternativa, una intensitat de trànsit inferior a 500 vehicles diaris. L’estudi preveu la possibilitat de desenvolupar aquesta ruta per fases. Un cop definit el traçat, es documentaran les característiques físiques de la ruta plantejada (perfil longitudinal, tipologia i estat del paviment, obres de drenatge i de fàbrica incloses a l’itinerari, entre altres aspectes), i es definirà una proposta d’actuacions, fonamentalment senyalització, punts de descans i resolució de punts de discontinuïtat, inclosa la seva valoració econòmica, segons ha explicat el secretari d’Infraestructures i Mobilitat.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió