Divendres, 23 de juliol de 2021 - Edició 1093
La República

La revista ‘Rockdelux’ tornarà en línia de la mà del Primavera Sound a partir del 14 de desembre

ACN Barcelona.-La revista musical ‘Rockdelux’, que al maig va anunciar el seu tancament, tornarà en una versió digital i de la mà del Primavera Sound, segons ha anunciat la promotora […]

Avatar
Agències 09/12/2020

ACN Barcelona.-La revista musical ‘Rockdelux’, que al maig va anunciar el seu tancament, tornarà en una versió digital i de la mà del Primavera Sound, segons ha anunciat la promotora en un comunicat. Serà el 14 de desembre quan s’inaugurarà la segona etapa de la revista, 100% en línia a ‘rockdelux.com’ i amb una posta pel “periodisme de qualitat” a través d’un model de subscripció de pagament. El mitjà passarà de ser mensual i en paper a ser diària i en format digital com a “signe dels temps”. El projecte seguirà dirigit per Santi Carrillo en el terreny editorial, i tindrà Francesc Vaz al departament comercial. Juan Cervera serà l’assessor editorial i Gemma Alberich la responsable de disseny.

L’estructura es complementarà amb col·laboradors i fotògrafs que han participat al mitjà durant la seva trajectòria, i s’hi sumarà l’equip del Primavera Sound. La nova etapa també recollirà l’essència del mitjà en línia ‘Indiespot’, dirigit per Aleix Ibars, i que també s’acomiadava el març després de 13 anys de trajectòria. Aquesta integració de l’extinta web musical es materialitzarà en una secció dedicada íntegrament a artistes i bandes emergents, coordinada per l’equip d”Indiespot’.Després de 35 anys de trajectòria del mitjà, la promotora rescata el projecte amb nous continguts a diari, una imatge “completament actualitzada” i un enfocament que unirà l’experiència de la capçalera amb la visió renovadora de la nova generació digital, de manera que serà “igual, però diferent”. De fet, aquest és el lema de de la campanya de retorn del mitjà, que vol acompanyar els lectors veterans i sumar a nous seguidors que “no s’hi sentien representats”.La línia de la revista serà el periodisme que fuig del “sensacionalisme i l’amateurisme”, i l’equip de col·laboradors s’ampliarà per abastar noves veus i latituds, amb un èmfasi renovat en el continent llatinoamericà, i firmes convidades que “enriquirà la pluralitat i diversitat” de la capçalera.Noves seccionsA més, als pilars de la revista (la música, les sèries, el cinema, la literatura i els còmics), se sumaran altres expressions culturals com els videojocs, la moda, la gastronomia i l’esport, “sempre amb el rigor característic de la publicació”. Pel que fa als abonaments, ja estan oberts i tindran un preu de 3,99 euros mensuals o 40 anuals, amb una oferta inicial d’un euro el primer mes.La promotora ha destacat la seva “aliança històrica” amb ‘Rockdelux’ com a prescriptora d’un dels seus escenaris més estimats i capçalera de referència de diverses generacions. Tanmateix, l’aliança garantirà el funcionament “autònom i independent” de la revista “per respecte a la història i la transcendència” del mitjà.Des del Primavera Sound han assenyalat que després d’un comiat “pràcticament per sorpresa” enmig dels mesos més incerts de la pandèmia, el projecte musical va “deixar orfes” milers de lectors, tot produint-se un “buit” en el periodisme cultural espanyol.