La recuperació hotelera a Barcelona no arribarà fins al 2024, un any més tard que la mitjana, segons Cushman & Wakefield

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-Les previsions més optimistes que dels hotelers no s’han confirmat per la complicada situació sanitària global. Les previsions fetes públiques Cushman & Wakefield indiquen que la recuperació del sector no arribarà fins al 2023, segons l’informe Hotel Operator Beat, que recull opinions de 1.700 negocis. Un 60% de les cadenes hoteleres entrevistades consideren que Barcelona no recuperará l’activitat fins al 2024 o el 2025. Per contra, en els destins d’interior, un 31% considera que al llarg del 2022 ja s’assoliran els nivells del 2019. Madrid és la destinació en què els hotelers dipositen més confiança, ja que un 81% considera que recuperarà el ritme turístic el 2023, mentre que només un 37% confien que això passi a Barcelona.

Les cadenes hoteleres consideren que les destinacions més interessants d’Espanya i Portugal en les quals continuen tenint posat el focus per al seu creixement són Madrid, Màlaga, Sevilla, Lisboa i Porto. Per darrere queda Barcelona que nota un desgast amb una puntuació del 3,8, una dècima inferior a la de l’any passat, quan la resta de ciutats han crescut en interès durant aquest exercici 2021.Bruno Hallé, soci i codirector de Cushman & Wakefield Hospitality a Espanya, assenyala que “l’opinió dels directius de les cadenes hoteleres demostra que els plans sobre activitat ja miren cap al 2023 i només en destins molt concrets s’espera que el 2022 es desenvolupi com als anys prepandèmics”.Pel que fa a rapidesa, els hotelers creuen que es recuperaran més ràpidament les destinacions de vacances, fins a un 34% creuen que el 2022 ja s’obtindran xifres òptimes.L’estudi també assenyala que només el 21% de les cadenes hoteleres ha pogut mantenir el calendari de projectes durant els últims dos anys. Per contra, un 51% reconeixen acumular retards de fins a un 30% i un 16% reconeixen que més d’un 50% dels projectes s’alenteixen.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió