Edició 2095

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 20 de abril del 2024
Edició 2095

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 20 de abril del 2024

La PTP lamenta la interrupció durant nou mesos del servei ferroviari de la línia de la Pobla

|

- Publicitat -

ACN Lleida.-L’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) lamenta que el servei ferroviari de la línia de la Pobla hagi estat nou mesos suspès, entre Balaguer i la Pobla de Segur. El servei portava aturat des del 25 de gener degut als desperfectes que un despreniment de roques va causar en un tren i es va reprendre aquest dilluns, 28 de setembre. Pel que fa al pla de Rodalies de Lleida presentat pel Govern, l’entitat considera que duplicar serveis del ferrocarril amb autobusos en el corredor Lleida-Cervera “és llençar els diners”. En aquest sentit, insta el Govern a “replantejar aquest esquema dual de servei, tren i bus, per tal que cada mode de transport jugui un paper específic i clar”.

La PTP critica que, durant els nou mesos que el servei ferroviari entre Balaguer i la Pobla de Segur s’ha vist interromput, “FGC ha estat incapaç de trobar un material substitutori del tren Stadler danyat, malgrat que Renfe hagués pogut proporcionar aquest material sense problemes”. Cal recordar que el trajecte entre ambdues poblacions s’ha seguit oferint amb bus durant aquest període. L’associació remarca que aquesta suspensió del servei se suma a les “nombroses interrupcions” registrades durant el 2019 degut a revisions de trens o d’altres incidències. Des de la PTP asseguren que els usuaris de la línia “no poden entendre que al 2016 s’hagués posat en servei la línia amb el nou material Stadler sense disposar d’un tren de recanvi, propi o llogat a Renfe”. Segons l’entitat, la “deficient” organització del servei ha provocat que, malgrat l’elevada inversió en els darrers deu anys en renovació de la via i en l’adquisició dels nous trens, “el passatge de la línia encara no hagi pogut superar el volum de passatgers del màxim històric de Renfe, que es va produir el 2008”.Quant al nou pla de Rodalies per a Lleida presentat la setmana passada pel Govern, l’Associació per a la Promoció del Transport Públic considera que la millora anunciada per al corredor Cervera-Lleida, que passaria de 6 a 12 trens diaris, “es veu difuminada per l’increment del servei de bus en concurrència amb el corredor ferroviari, tal com està passant tant en el corredor Lleida-Balaguer com en el Lleida-Cervera”. L’entitat assenyala que “arreu d’Europa, el que pot fer el ferrocarril no ho fa el bus”. Per això, insta el Govern a replantejar aquest esquema dual de servei, tren i bus. “Al tren li correspon el paper de transportar persones, entre ciutats i amb Lleida, i a l’autobús li correspon el paper d’aportació de viatgers a les estacions de tren i el de donar servei en els corredors sense ferrocarril”, sostenen des de la PTP.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió