Dissabte, 4 de febrer de 2023 - Edició 1654
La República

La PTP diu que “és un dia històric” per la línia d’FGC Barcelona – Vallès: “El sistema s’explota com un metro”

ACN Barcelona – L’associació per la Promoció del Transport Públic (PTP) ha celebrat l’increment de freqüències a la línia de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) que connecta Barcelona amb el […]

Agències 09/12/2022

ACN Barcelona – L’associació per la Promoció del Transport Públic (PTP) ha celebrat l’increment de freqüències a la línia de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) que connecta Barcelona amb el Vallès. “És un dia històric”, ha indicat l’entitat en un comunicat. La PTP assegura que el fet que els combois passin cada cinc minuts entre la capital catalana, Sabadell i Terrassa “optimitza la capacitat de transport” i assenyala que així “el sistema s’explota com un metro”. Ara bé, l’associació lamenta que no s’hagi anunciat “cap millora” en cap de setmana, de manera que es manté un interval de pas de 10 minuts fins a Sant Cugat i de 20 fins a Terrassa i Sabadell. “Augmentar el servei en cap de setmana és una assignatura pendent”, demana la PTP.

L’associació per la Promoció del Transport Públic també adverteix que l’augment de trens de la línia que <a href=”https://www.acn.cat/new/86569710-c189-450a-9b9f-0ef4657b9e2d/texts” target=”_blank”>s’ha posat en marxa aquest divendres </a>provoca que el túnel de Vallvidrera, excavat fa més de 100 anys, “hagi arribat al límit de la seva capacitat”. “És molt difícil, amb la tecnologia actual, encabir més trens en el tram entre Plaça de Catalunya i Sant Cugat”, diu la PTP. En aquest sentit, assenyala que “cal començar a pensar els següents passos” per poder donar resposta a un “més que probable” augment de la demanda. Entre les solucions, apunta que la línia R4 de Rodalies, que també connecta el Vallès amb Barcelona, “encara té capacitat per créixer”.