Edició 2095

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 20 de abril del 2024
Edició 2095

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 20 de abril del 2024

La productora d”Eufòria’ acusa Mainat i Cruz de confondre “format i gènere” en la demanda per plagi

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – La productora del concurs musical de TV3 ‘Eufòria’, Veranda, ha acusat Josep Maria Mainat i Toni Cruz de confondre “format i gènere” en la demanda per plagi del programa ‘Operación Triunfo’ que han anunciat els dos membres de la Trinca. Veranda afirma que fins al moment no ha tingut cap “constància” de la demanda, però en tot cas assegura que la queixa “no té cap fonament”. En aquest sentit, la productora recorda que Cruz i Mainat van esgrimir el mateix argument quan ‘Got talent’ els va acusar de copiar-los per fer un altre programa, ‘Tu sí que vales’. “Ajuntar elements universalment utilitzats no pot constituir un format registrable per una productora”, recorda Veranda que deia Cruz aleshores.

Més enllà del gènere, la productora d”Eufòria’ assegura que hi ha un seguit d’elements que “diferencien” els programes, com ara la presentació en imatge, la conducció del programa, les localitzacions, els platós, els perfils dels concursants o les regles del concurs, entre d’altres. “L’originalitat d’aquests elements i l’articulació particular a cada programa és la que determina el format original”, subratlla.

Publicitat

La productora espera que Cruz i Mainat no estiguin utilitzant aquesta “confusió entre gènere i format” de manera “oportunista” i lamenta “profundament” que “l’alegria” que ha despertat un “èxit en català, massiu i reconegut” no sigui compartida per algunes productors que “per experiència i trajectòria, saben millor que ningú com funciona aquest món”.

Finalment, Veranda anuncia que els serveis jurídics de l’empresa estudien les “accions legals pertinents” per “garantir la defensa” dels seus interessos “legítims”, així com els dels professionals amb els quals treballen, “la dignitat professional dels quals s’ha qüestionat amb tanta arrogància, de forma pública i gratuïta”.

De la seva banda, la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) coincideix amb Veranda en el fet que fins ara no ha rebut cap demanda, però afirma que “confia plenament” en la productora “pel que fa a l’originalitat del format”. En aquest sentit subratlla que la proposta inicial surt “com a ‘spin-off'” del programa ‘Oh Happy Day’, i afegeix que ha participat en el desenvolupament posterior amb aportacions “crucials”.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió