Edició 2072

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 28 de març del 2024
Edició 2072

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 28 de març del 2024

La Plataforma en Defensa dels Serveis Públics critica que el Govern mantingui amb Ferrovial el contracte del rastreig

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-La Plataforma en Defensa dels Serveis Públics ha criticat aquest dimecres que el Govern mantingui amb l’empresa Ferrovial el contracte per fer el seguiment dels contactes dels casos de la covid-19, tot i que el Parlament el va instar a rescindir-lo de forma immediata, el juliol. La plataforma, que agrupa diversos sindicats, associacions i marees, considera que aquesta feina de rastreig correspon a l’atenció primària, que necessita “tots els recursos sanitaris, també els privats”. La plataforma adverteix que sense un “sistema de salut de gestió, titularitat i provisió públiques” el que hi haurà és “un sistema clientelar, corruptible, poc eficient i mercantilitzat, que prioritza els beneficis privats a la salut del conjunt de la població”.

Una vintena de representants de la Plataforma en Defensa dels Serveis Públics s’han reunit aquest dimecres davant d’una de les naus de Ferrovial, al Passeig de la Zona Franca, per advertir de la situació de l’atenció primària, que “porta anys infradotada”, i criticar que el Govern mantingui el contracte del rastreig de la covid-19 amb una filial de l’empresa. Aquesta agrupació, que és la continuació directa de la Plataforma Aturem la Llei Aragonès, creu que els 17,6 milions d’euros (MEUR) previstos en el contracte s’haurien de destinar a l’atenció primària, ja que és, raonen, l’encarregada d’atendre els pacients i de prevenir, diagnosticar i fer el seguiment de les malalties, tant de la covid-19 com de la resta. “Falten recursos, espais i personal per als CAP. Aquests 17 MEUR s’haurien de redirigir als serveis públics”, adverteix Mireia Moret, metgessa de família i membre de la plataforma. Montse Sans, també de la plataforma, recalca que l’atenció primària és la “porta d’entrada del sistema sanitari” i demana recuperar la presencialitat i garantir l’accessibilitat dels usuaris: “L’atenció telemàtica no pot substituir mai un fonendoscopi”. “Sense atenció primària desapareixen característiques tan importants del sistema sanitari públic com l’accessibilitat, la universalitat i l’equitat”, adverteix la plataforma en un manifest, en què alerta que “els anys de retallades i precarització laboral han accelerat el deteriorament dels CAP”. Les organitzacions demanen incrementar el pressupost de la primària fins al 25% del que es destina en Salut i més recursos per recuperar l’activitat posposada pel coronavirus i per garantir el descans de professionals “exhausts i emocionalment afectats”. Un model “100% públic”, d’accés universal i amb perspectiva de gènereAmb aquesta crítica, la plataforma inicia una campanya per defensar els serveis públics i en què posaran el focus en tres àmbits que els serveixen de paradigma per explicar les seves reivindicacions. Després de l’atenció primària i el contracte amb Ferrovial, es fixaran en les residències de gent gran i les empreses privades que gestionen els serveis socials. La plataforma defensa un model de serveis “100% públic”, que conformi un “sistema integral, amb perspectiva feminista, d’accés universal i que impliqui una millora de les condicions laborals dels seus professionals. Les organitzacions rebutgen les “privatitzacions” i “qualsevol forma de desviament de recursos públics cap a qualsevol negoci privat: externalitzacions, mal anomenades col·laboracions publicoprivades, societats d’economia mixta, fórmules de consorci, concerts econòmics”, enumeren en el manifest que han llegit.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió