Dimecres, 28 de setembre de 2022 - Edició 1525
La República

La planta de components de Seat al Prat tancarà dues setmanes a partir de dilluns per la crisi dels semiconductors

ACN Barcelona.-La planta de components de Seat tancarà durant dues setmanes a partir de dilluns que ve a conseqüència de l’escassetat de semiconductors, que ha reduït les produccions de les […]

Agències 23/09/2021

ACN Barcelona.-La planta de components de Seat tancarà durant dues setmanes a partir de dilluns que ve a conseqüència de l’escassetat de semiconductors, que ha reduït les produccions de les marques del grup Volkswagen i, per tant, la necessitat de proveir-se de caixes de canvis que es fabriquen a la instal·lació del Prat de Llobregat. Segons ha informat la companyia a l’ACN, a partir de dilluns que ve i fins al 12 d’octubre, es deixarà de fabricar per l’elevat estoc de caixes de canvis de models de Seat, Volkswagen, Audi i Skoda. Així doncs, el miler d’empleats de la fàbrica s’inclouran a l’ERTO que la companyia ha acordat amb els sindicats fins al juny del 2022 per la crisi en el subministrament de xips, que afecta globalment la indústria de l’automoció.

En paral·lel, continua el procés d’adhesió de l’ERTO que també s’aplicarà quan la planta estigui oberta i que afectarà 75 persones com a màxim a la fàbrica de components. Seat ha obert un període per buscar voluntaris que s’allargarà fins al 7 d’octubre. A partir del 13 d’octubre, l’empresa té la intenció de fabricar 2.300 caixes de canvis, –prop de mil menys de la capacitat total– en dos torns de feina, excepte algun dia durant el qual, excepcionalment, n’hi haurà tres, segons han informat CCOO i UGT en un comunicat. Els treballadors de més de 55 anys o més i el personal indirecte quedaran exclosos de la rotació de l’ERTO. La situació s’anirà actualitzant setmanalment en funció de les vendes que s’aconsegueixin ja que Seat té la intenció de reprendre la producció habitual sempre que els subministraments ho permetin. En aquest sentit, l’empresa recorda que aquest expedient és diferent dels anteriors perquè no han reduït volum de producció per manca de demanda sinó d’oferta de materials i que els nivells de demanda dels models de Seat i Cupra són elevats.