Dimarts, 27 de juliol de 2021 - Edició 1097
La República

La patronal dels concessionaris calcula que el covid-19 ha obligat a fer ERTO a prop de 3.500 empreses

ACN Barcelona.-La Patronal Catalana de la Distrribució d’Automoció (Fecavem) calcula que la crisi generada per la pandèmia del coronavirus ha obligat a fer Expedients de Regulació Ocupació Temporal (ERTO) a […]

Avatar
Agències 14/04/2020

ACN Barcelona.-La Patronal Catalana de la Distrribució d’Automoció (Fecavem) calcula que la crisi generada per la pandèmia del coronavirus ha obligat a fer Expedients de Regulació Ocupació Temporal (ERTO) a 3.474 empreses. És una mica més de la meitat de les 6.600 que a finals del 2019 es dedicaven a la venda i reparació de vehicles a motor a Catalunya, segons dades de l’entitat. Pel que fa a les persones afectades, de les 54.000 que treballaven al sector també en aquell moment (i també segons Fecavem), la patronal calcula que n’hi ha 24.184. Representa una afectació del 60% dels ocupats. Amb tot, Fecavem alerta que “amb tota seguretat” l’afectació “serà major” perquè les dades són provisionals.

Pel que fa a les mesures per pal·liar la crisi, Fecavem s’adhereix a les que ja ha fet Foment del Treball, patronal dins la qual està inclosa, com ara que se suspenguin els terminis de pagament de tributs i cotitzacions socials per a empresaris i autònoms durant els mesos de confinament i els immediats a la represa posterior a la crisi.També demanen a ajuntaments i altres organismes de gestió tributària local que adeqüin els impostos de tarifa fixa que graven l’activitat econòmica (IAE) o la circulació de vehicles (IVTM) durant un termini de sis mesos.A més, demanen a la Generalitat que s’exoneri de forma temporal les empreses del pagament de l’impost de CO2 sobre els vehicles a motor. “Les circumstàncies actuals de les empreses desaconsellen que l’any 2020 sigui el primer exercici en que es recapti”, considera Fecavem.A bandat reclamen “flexibilitat per adequar els recursos humans, materials i financers de les empreses al nou escenari de tornada gradual a l’activitat ordinària”, o “posar en valor” el paper del cotxe, la moto i la resta de vehicles privats en la mobilitat.Finalment subratllen que un cop passada la crisi hi haurà molt estoc al qual donar sortida i recorden que els plans governamentals d’ajuda “destaquen pel seu impacte positiu” en la recaptació tributària.