Edició 2094

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de abril del 2024
Edició 2094

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de abril del 2024

La patronal dels concessionaris calcula que el covid-19 ha obligat a fer ERTO a prop de 3.500 empreses

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-La Patronal Catalana de la Distrribució d’Automoció (Fecavem) calcula que la crisi generada per la pandèmia del coronavirus ha obligat a fer Expedients de Regulació Ocupació Temporal (ERTO) a 3.474 empreses. És una mica més de la meitat de les 6.600 que a finals del 2019 es dedicaven a la venda i reparació de vehicles a motor a Catalunya, segons dades de l’entitat. Pel que fa a les persones afectades, de les 54.000 que treballaven al sector també en aquell moment (i també segons Fecavem), la patronal calcula que n’hi ha 24.184. Representa una afectació del 60% dels ocupats. Amb tot, Fecavem alerta que “amb tota seguretat” l’afectació “serà major” perquè les dades són provisionals.

Pel que fa a les mesures per pal·liar la crisi, Fecavem s’adhereix a les que ja ha fet Foment del Treball, patronal dins la qual està inclosa, com ara que se suspenguin els terminis de pagament de tributs i cotitzacions socials per a empresaris i autònoms durant els mesos de confinament i els immediats a la represa posterior a la crisi.També demanen a ajuntaments i altres organismes de gestió tributària local que adeqüin els impostos de tarifa fixa que graven l’activitat econòmica (IAE) o la circulació de vehicles (IVTM) durant un termini de sis mesos.A més, demanen a la Generalitat que s’exoneri de forma temporal les empreses del pagament de l’impost de CO2 sobre els vehicles a motor. “Les circumstàncies actuals de les empreses desaconsellen que l’any 2020 sigui el primer exercici en que es recapti”, considera Fecavem.A bandat reclamen “flexibilitat per adequar els recursos humans, materials i financers de les empreses al nou escenari de tornada gradual a l’activitat ordinària”, o “posar en valor” el paper del cotxe, la moto i la resta de vehicles privats en la mobilitat.Finalment subratllen que un cop passada la crisi hi haurà molt estoc al qual donar sortida i recorden que els plans governamentals d’ajuda “destaquen pel seu impacte positiu” en la recaptació tributària.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió