Edició 2073

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 29 de març del 2024
Edició 2073

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 29 de març del 2024

La ministra de Transports lamenta que el DORA deixi fora l’ampliació del Prat: “Hem perdut una gran oportunitat”

|

- Publicitat -

ACN Madrid.-La ministra de Transports, Raquel Sánchez, ha lamentat que l’ampliació de l’aeroport del Prat hagi quedat fora del Document de Regulació Aeroportuària 2022-2026, o DORA II, el pla que fixa les línies mestres per al sector aeroportuari espanyol dels pròxims cinc anys. “És una situació que, com a catalana, m’entristeix i lamento perquè realment penso que hem perdut una gran oportunitat de contribuir a un futur per millorar Catalunya i també Espanya”, ha dit Sánchez aquest dimecres en la presentació del DORA II. La titular de Transports ha explicat que els 120 milions d’euros que el pla preveia invertir en l’ampliació de la infraestructura es destinaran a la sostenibilitat ambiental de tota la xarxa d’Aena.

Sánchez ha concretat que la inversió frustrada per a l’aeroport de Barcelona s’invertirà en “projectes transversals no regionalitzables per a tota la xarxa d’aeroports destinats fonamentalment a energies renovables, sostenibilitat i innovació”.La titular de Transports ha xifrat en gairebé 245 MEUR la inversió regulada per al Prat destinada a seguretat operacional, manteniment d’instal·lacions i sostenibilitat. Els aeroports de Girona i Reus tenen una inversió prevista de 48 MEUR entre els dos.Fonts del Ministeri de Transports han afirmat que, un cop aprovat el DORA II al Consell de Ministres, incloure-hi l’ampliació del Prat és complicat perquè només es preveu incloure-hi modificacions per “causes molt taxades”.”Un punt clau és que no s’estigui canviant cada dos per tres” perquè el pla pretén “donar certesa”, afirmen les mateixes fonts, que remarquen que el DORA II “no es pot canviar perquè s’hagi arribat a un acord” en els pròxims cinc anys. Si hi hagués acord, caldria “analitzar quines són les circumstàncies” i si aquestes “encaixen” en els supòsits previstos de modificació del DORA.Ampliació de MadridEn canvi, el DORA II sí que preveu l’ampliació de l’aeroport de Madrid amb una inversió de 133 milions d’euros. Sánchez ha destacat que això permetrà “consolidar” la infraestructura com a ‘hub’ i expandir les rutes cap a Àsia i el Pacífic així com augmentar la contribució al PIB de l’autonomia, que passarà del 9,3 al 12%.Recuperació postpandèmiaLa titular de Transports ha esperat que els nivells de passatgers previs a la pandèmia, és a dir, de 2019, es recuperin a finals de 2025. De cara a 2026, l’estimació és que se superin els 282 milions de passatgers. La capacitat prevista amb les inversions del conjunt de la xarxa d’aeroports és que sigui de 348 milions de passatgers.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió