Edició 2094

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de abril del 2024
Edició 2094

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de abril del 2024

La meitat de llars amb Internet consumeixen continguts audiovisuals en plataformes com Netflix o HBO el 2020, un 23% més

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-El 49,6% de les llars amb accés a Internet han consumit contingut audiovisual a través de plataformes en línia de pagament com Netflix, HBO o Amazon Prime Video a finals de 2020. Aquesta xifra representa un creixement interanual de gairebé el 23%, segons les dades del Panell de Llars de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) del quart trimestre de 2020. En aquest període, la missatgeria en línia ha estat el servei més utilitzat pels usuaris amb telèfons intel·ligents (82,7%) i l’aplicació de WhatsApp ha estat la que ha concentrat més internautes (91,6%). A aquesta li segueix Instagram (22,2%), Facebook Messenger (21,7%) o Telegram (11,1).

Més enllà de la missatgeria, WhatsApp també ha estat la més popular (66%) per fer trucades o videotrucades, seguida de Skype (9,9%) i Facebook Messenger (7,7%). Les xarxes socials més populars són Facebook i Instagram, amb un 57,8% i un 43,6% dels internautes, respectivament. Instragram ha crescut en usuaris des de 2015, quan el percentatge era del 19%. En la resta de xarxes socials, el volum d’internautes s’ha mantingut relativament estable. En total, nou de cada deu internautes acostuma a connectar-se a internet a través del mòbil de manera habitual, tot i que l’ús d’ordinadors portàtils com a dispositiu per connectar-se a internet ha crescut en gairebé cinc punts percentuals. Un 53% dels espanyols consumeixen continguts en línia un cop a la setmana, com a mínim, amb preferència pels vídeos curts.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió