Dijous, 2 de febrer de 2023 - Edició 1652
La República

La línia de bus semidirecta X1 transporta més de 130.000 viatgers en dos mesos i mig

ACN Barcelona.-La línia de bus semidirecta X1, que uneix la Plaça Francesc Macià i la Plaça de les Glòries des del 20 de setembre, ha transportat 130.486 viatgers en dos […]

Agències 10/12/2021

ACN Barcelona.-La línia de bus semidirecta X1, que uneix la Plaça Francesc Macià i la Plaça de les Glòries des del 20 de setembre, ha transportat 130.486 viatgers en dos mesos i mig, amb més de 3.000 validacions en algunes jornades. De mitjana, en la darrera setmana completa, es va arribar fins a les 2.800 i el seu ús continua creixent, segons TMB. Aquest volum de passatge és el previst per a la fase inicial i equival al 70% de la demanda potencial que se li havia calculat al final del període de maduració, d’un any com a mínim, xifrada en 4.000 viatgers. L’objectiu de la posada en marxa de l’X1 és captar nous usuaris de transport públic, en especial els residents als municipis metropolitans, amb una alta freqüència i un temps de viatge de vuit minuts.

La línia enllaça els nuclis comercials i de serveis de l’Eixample amb els nodes de transport de les Glòries i Francesc Macià, on conflueixen els tramvies T1, T2 i T3, en el primer cas, i T4, T5 i T6 en el segon. Les parades més freqüentades són les d’origen –Diagonal/Francesc Macià- i el Mercat dels Encants, on es pot fer el transbordament amb el tramvia.En ser una línia semidirecta amb poques parades ha fet que la velocitat comercial -incloent aturades en semàfors i parades- sigui superior als 17 quilòmetres per hora, amb una mitjana de 16,9 quilòmetres per hora, per sobre dels 15 quilòmetres per hora calculats. És per tant, un 40% més ràpida que la mitjana de les línies d’autobús de TMB.TMB introduirà pròximament una nova parada per cada sentit en el recorregut de l’X1 en la intersecció amb el carrer Marina, a prop del metro Monumental, per augmentar la cobertura i les connexions de la línia i equilibrar la distància entre parades, que en el sector nord és de 1.400 o 2.200 metres, segons el sentit, quan la mitjana en tot el recorregut és de 1.100.Les noves parades se situaran a la Gran Via, entre els carrers Lepant i Padilla (on ja s’aturen l’H12 i la 7), i al carrer Aragó, entre els carrers Marina i Lepant (on es col·locarà una nova marquesina amb pantalla d’informació) i està previst que entrin en servei dilluns que ve, 13 de desembre. Amb les noves parades l’X1 passarà a tenir un intercanvi amb la línia 2 de metro i una millor cobertura territorial al sector del Fort Pienc i la Sagrada Família.