Edició 2094

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de abril del 2024
Edició 2094

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de abril del 2024

‘La innocència’ porta fins a Donostia la mirada d’una adolescent en un poble del País Valencià

|

- Publicitat -

ACN Sant Sebastià.-L’òpera prima de Lucía Alemany (Traiguera, 1985), ‘La innocència’, ha iniciat aquest dilluns la cursa per fers-e un lloc a la secció Nous Horitzons del Festival de Sant Sebastià. Protagonitzada per Laia Marull, Sergi López, Joel Bosqued i la jove Carmen Arrufat, la cinta parteix de l’experiència personal de la seva directora per tornar a la petita localitat valenciana de Traiguera i recordar els seus anys d’adolescent. La improvisació dels actors i els escenaris reals de revetlles, processons i bous embolats configuren una trama intimista sobre la pèrdua progressiva de la innocència i en trencament dels patrons patriarcals. “Jo, com la Lis, en el poble també em vaig sentir dins d’una presó”, reconeix la directora en una entrevista amb l’ACN.

La trama se centra en la Lis (Carmen Arrufat) és una adolescent que lluita a tota costa per trobar el seu lloc. Somia en convertir-se en artista de circ i marxar del seu poble, lluny de les mirades dels veïns. Per aconseguir-ho, s’haurà d’enfrontar al seu pare (Sergi López). És estiu i la Lis l’aprofita jugant pels carrers del poble amb les seves amigues i flirtejant amb el seu nòvio, força més gran que ella. La pèrdua progressiva de la innocència de la Lis és el fil conductor de la història, en què la protagonista lluita per trencar el patriarcat que s’imposa a la seva família. Lucía Alemany volia que els seus protagonistes respiressin “veritat” explicant alguna cosa que parlés de sí mateixa i amb la qual s’identifiqués. “I el tresor que és la vida en un poble, en un moment en què jo també em vaig sentir dins d’una presó, era una cosa que només jo podia explicar”, ha reblat. L’actriu que encarna la protagonista, Carmen Arrufat, destaca a l’ACN la “força” i la “maduresa” de la protagonista, que considera que és “molt real”. En aquest sentit, creu que créixer en un poble petit, en què tothom es preocupa pel “què diran”, és “més difícil” que en una ciutat gran. Amb tot, creu que les coses estan canviant, malgrat que les dones encara tenen “molt camí per recórrer”. Trencar amb els “cànons familiars”Segons la directora, la Lis, com li va passar a ella mateixa, ha de trencar amb els “cànons familiars”, però de manera “subtil”. “Amb la filla, la mare (Laia Marull) també comença a canviar i juntes inicien una nova etapa de creixement personal”, afegeix. En una entrevista amb l’ACN, Laia Marull considera que ‘La innocència’ té un punt de vista “optimista i alliberador”, sens moralines, ensenyant les coses com són i convidant els joves a perseguir els seus somnis. “La societat és masclista i a ‘La innocència’ hi és present, com a la societat mateixa, però convida la dona tenir-hi el seu paper, a viure el sexe, a descobrir la vida i a ser com vulgui ser”, ha afirmat. La mirada “injusta” cap als adolescentsPer la directora, sovint la societat mira els adolescents de manera “injusta”. “Els joves es busquen i el què hem de fer és obrir-los les portes, dir-los que és normal i que estarem al seu costat, però que ho han de descobrir, malgrat la por que els fa als adults”, ha reflexionat. Un rodatge a cavall entre el País Valencià i Catalunya Rodada a diverses localitats del País Valencià i Catalunya, ‘La innocència’ és una producció de Turanga Films, Un Capricho de Producciones i Lagarto Films, amb el suport de l’Institut Català de Empreses Culturals (ICEC), l’Institut Valencià de Cultura (IVC) i The Screen, amb la participació de RTVE, À Punt Mèdia, Televisió de Catalunya i Movistar+.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió