Dilluns, 21 de juny de 2021 - Edició 1061
La República

La gran distribució ha reduït un 45% l’índex de residus alimentaris des del 2013

ACN Barcelona.-La gran distribució ha reduït un 45% l’índex de residus alimentaris en els últims set anys. El 2013, les companyies de distribució van llençar un 1,78% del total del […]

Avatar
Agències 29/09/2020

ACN Barcelona.-La gran distribució ha reduït un 45% l’índex de residus alimentaris en els últims set anys. El 2013, les companyies de distribució van llençar un 1,78% del total del producte comercialitzat en la part final de la cadena. Actualment, el percentatge se situa en un 0,80%, segons ha explicat el director general de l’Associació de Fabricants i Distribuïdors (AECOC), José María Bonmatí, en la inauguració del ‘VIII Punt de trobada contra el malbaratament alimentari’. En el cas dels fabricants, el 71% dels productors alimentaris compta amb una política per aprofitar els aliments i per cada quilo o litre d’aliment produït a Espanya, es generen 0,0004 quilos o litres de residus.

El director general d’Indústria Alimentària del Ministeri d’Agricultura, Pesa i Alimentació, José Miguel Herrero, ha subratllat la importància d’avançar en la conscienciació sobre el malbaratament alimentari també a les llars. A Espanya es llença un 4,6% del menjar que es compra, equivalent a 26 milions de quilos i litres de menjar a l’any. “La tendència està canviant. El 2018 el malbaratament d’aliments a les llars va créixer un 9%, mentre que en el 2019 aquest increment es va quedar en un 1%”, ha explicat el portaveu del Ministeri d’Agricultura. Durant el confinament ocasionat per la crisi de la covid-19, el volum de productes alimentaris malbaratats va caure un 14%. De cara l’any vinent, Herrero ha anunciat el llançament d’una “forta” campanya en els mitjans de comunicació per conscienciar sobre aquest problema.En aquest context, Bonmatí ha reclamat al sector mantenir la tendència positiva. “No és moment d’abaixar la guàrdia, perquè seguim tenint oportunitats de millora i perquè avui és especialment important combatre un problema que comporta un notable impacte social i mediambiental, a més de pèrdues econòmiques”, ha assegurat. L’acte també ha estat l’aparador per a les iniciatives “més innovadores” en aprofitament dels aliments. La ‘startegic account manager’ de CHR. Hansen, Isabel López, ha explicat com l’empresa de biociència utilitza bacteris làctics per allargar de forma natura fins a set dies la vida útil dels productes làctics i recuperar fins a 1,2 milions de tones de iogurts que s’acabarien desaprofitant fins al 2022. Segons dades de l’empresa, el 20% dels productes làctics que es produeixen en el món es llencen i en un 80% dels casos és per motius relacionats amb la vida útil del producte. En aquest context, AECOC ha liderat la Marea Verda contra el malbaratament alimentari, que ha mobilitzat a institucions, empreses i consumidors en diferents accions de concentració sobre la qüestió. Gairebé una vintena de ciutats espanyoles ha confirmat l’adhesió a la Marea Verda, amb diferents accions que acabaran aquesta nit.