ACN Barcelona.-La Generalitat comptarà amb un pavelló físic i virtual a la fira Integrated Systems Europe (ISE) amb l’objectiu “d’impulsar el sector audiovisual català”. L’ISE, considerada la principal fira del sector de l’audiovisual a Europa, s’havia celebrat fins ara a Amsterdam i aquest 2021 aterra al recinte de Gran Via de la Fira de Barcelona. Se celebrarà els propers 1 i 2 de juny i combinarà la presència física amb la virtual a causa de la pandèmia, amb la previsió de tornar a la normalitat el febrer del 2022. A través d’ACCIÓ, la Generalitat disposarà d’un estand de 200 metres quadrats a l’ISE que acollirà 20 empreses catalanes per facilitar la cerca d’inversors, socis i clients, així com guanyar visibilitat i obrir nous mercats internacionals.
Les empreses i entitats catalanes que disposaran d’un espai físic i virtual al pavelló d’ACCIÓ a l’ISE són Amate, OnionLab, OPTIMUS, Arthur Holm, nsign.tv, EZ Acoustics, ebantic, la Comunitat RIS3CAT Media, iDISC, ADTEL, el centre universitari de disseny BAU, Sono, IZI, MitisWorld, Waapiti, Percon, Watchity, Albadalejo, Lavinia Services i Window Sight. Es dediquen al desenvolupament de hardware, software i serveis en el sector de l’àudio i el vídeo en àmbits com la realitat virtual, les plataformes de gestió de continguts, el mapping 3D, la gestió d’equipament o la producció audiovisual, entre d’altres.Reunions de 300 startups catalanes amb multinacionals com LG, Samsung, Hyundai o HenkelParal·lelament a la participació d’aquesta vintena d’empreses, ACCIÓ també ha organitzat reunions físiques i virtuals entre més de 300 startups i empreses amb multinacionals i inversors internacionals com LG, Samsung, Hyundai, Henkel o Damm, entre d’altres. A més, amb l’objectiu de posicionar el sector audiovisual al món, ACCIÓ també ha organitzat un conjunt de ‘pitch’ d’startups catalanes a l’ISE per donar a conèixer les tecnologies que es desenvolupen des de Catalunya en aquest sector i facilitar la cerca de nous inversors per part d’aquestes empreses emergents. Així, en el marc de l’espai Startup Nation de l’ISE (en col·laboració amb The Next Web), tres fons de capital risc exploraran les tendències de futur i una desena d’startups catalanes donaran a conèixer els seus projectes en els subsectors de videojocs, les smart cities i la realitat augmentada i virtual. Hi participaran les startups Rokubun, Dexma i Brickbro (àmbit smart cities); freeverse, dynamo.video i Wizards Club (videojocs); Broomx, Enliven i Psious (realitat augmentada i virtual); i els fons Telegraph Hill Capital, Inveready i Caixa Capital.El sector audiovisual a Catalunya: 1.100 empreses i 6.700 MEUR de facturacióActualment a Catalunya hi ha més de 1.100 empreses del sector audiovisual, que sumen una facturació total de 6.700 milions d’euros i ocupen a unes 26.000 persones, segons un estudi de la Direcció General d’Indústria i ACCIÓ elaborat en col·laboració amb el Clúster Audiovisual de Catalunya i que es pot consultar en aquest enllaç. Segons l’informe, a Catalunya hi ha tres segments de negoci principals: l’entreteniment audiovisual -el primer en facturació i nombre de treballadors-; la comunicació i publicitat i els mitjans de comunicació.