Dimecres, 23 de juny de 2021 - Edició 1062
La República

La Generalitat posa en marxa la primera Acceleradora de Moda per impulsar el creixement d’empreses catalanes del sector

ACN Barcelona.-La Generalitat ha posat en marxa la primera edició de l’Acceleradora de Moda de Catalunya, una iniciativa que té com a objectiu impulsar el creixement de les empreses catalanes […]

Avatar
Agències 13/08/2020

ACN Barcelona.-La Generalitat ha posat en marxa la primera edició de l’Acceleradora de Moda de Catalunya, una iniciativa que té com a objectiu impulsar el creixement de les empreses catalanes dins el sector i “definir estratègies diferenciadores” mitjançant un acompanyament a càrrec de professionals “de primer nivell”. El programa començarà el pròxim mes d’octubre i s’allargarà fins a març de 2021. L’acceleradora va dirigida a empreses amb almenys tres anys de trajectòria i una facturació mínima de 150.000 euros el 2019. Segons ha informat el Departament d’Empresa, la primera edició comptarà amb un màxim de deu empreses participants. Aquelles que estiguin interessades poden presentar la seva sol·licitud fins al 16 de setembre a través del Canal Empresa.

Durant els mesos que duri el programa, els negocis seleccionats rebran orientació i coneixement en àmbits com l’arquitectura de marca, l’estratègia digital, l’experiència en botiga física, les finances i la comunicació. En paral·lel, cada empresa disposarà d’un mentor i assessorament tecnològic individualitzat d’un expert en noves tecnologies per dissenyar un pla d’acció enfocat al seu creixement.Segons el Departament d’Empresa, el projecte està concebut per a empreses o persones físiques del sector de la moda, d’indumentària, calçat o marroquineria “que tinguin disseny propi, un concepte testat i capacitat per aportar innovació al sector”. Alhora, les empreses interessades han de tenir domicili fiscal a Catalunya, comptar amb almenys tres treballadors i no poden dependre d’una marca aliena ni formar part d’un grup empresarial. A banda, han de disposar de disseny propi i han de vendre per internet a través d’una pàgina web pròpia.El programa consta de dues fases, una primera de transferència de coneixement i acompanyament personalitzat i una segona on s’elaborarà un pla d’acció individual. En la primera, que tindrà una durada aproximada de cinc mesos, les empreses rebran formació en els àmbits més rellevants de la gestió empresarial i començaran a dissenyar el pla per impulsar el seu creixement. En la segona, s’acabarà d’elaborar el pla d’acció i es reforçaran els coneixements adquirits durant durant els darrers mesos.Els diferents cursos comptaran amb professionals del sector com el conseller delegat de Morillas Branding Agency, Marc Morillas; l’exconsellera delegada de Victoria Beckham i Diane von Fürstenberg, Paola Riva; l’exdirector mundial de ‘retail’ de Mango, Nic Olivé; l’exdirector creatiu de Mango, Damián Sánchez; l’exanalista de Morgan Stanley, Sagra Maceira, i l’actual directora de Vogue Espanya, Eugenia de la Torriente.