Edició 2094

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de abril del 2024
Edició 2094

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de abril del 2024

La Generalitat llança una campanya per fomentar la reparació i la reutilització

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-L’Agència de Residus de Catalunya (ARC) llança la campanya ‘Fes-lo de nou’ en favor de la reparació i la reutilització d’objectes per prevenir que arribin a esdevenir residus. El director de l’ARC, Josep Maria Tost, ha destacat que en el marc de la campanya l’última setmana de maig s’instal·larà un “anticontenidor” al centre de Barcelona amb l’objectiu que els ciutadans no l’omplin sinó que el buidin i on hi haurà tallers de reparació. També s’han creat uns distintius específics que es podran descarregar i lluir els tallers de reparació, botigues de segona mà, deixalleries, mercats de segona mà, mercats d’intercanvi i centres impulsats per entitats o empreses socials, com a indret que facilita la recirculació d’objectes, ja sigui comprant i venent, reparant o reinventant.

La campanya, que ha costat 2 milions d’euros, durarà cinc setmanes a partir d’aquest divendres i es difondrà a través d’espots de televisió, falques de ràdio, creativitat en mitjans impresos, cartells al carrer, internet i xarxes socials.Els protagonistes de la campanya són els objectes domèstics quotidians que fàcilment acaben descartats com peces de roba o calçat, instruments musicals, objectes infantils o mobiliari, entre d’altres, i assenyala que poden ser revenuts, reparats, regalats o modificats per allargar-ne la vida útil. L’objectiu és reduir els residusLa prevenció és un dels pilars de les noves directives europees de residus i del Programa General de Prevenció i Gestió de Residus i Recursos de Catalunya (Precat20), pel qual es regeixen les actuacions de l’ARC. Un dels principis del programa és reduir la producció de residus, entenent que el millor és el que no es genera, perseguint la idea del residu zero. Un dels objectius és assolir el 2020 un 15% de reducció en pes de la generació de residus respecte el 2010 i incrementar el coneixement entre la població de l’oferta de productes reutilitzats o reutilitizables, així com fomentar l’allargament de la vida útil dels productes.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió